×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آیت الله جوادی آملی: سیره و سنت علما باید آموزنده باشد

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ، افزود: روحانیون باید هم عالم باشند و هم عامل تا حرفشان در جامعه اثر بگذارد، باید آنها ستون طیب و طهارت باشند تا جامعه تکان نخورد و در خطرات و فتنه‌ها به آنها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: صرف اینکه روحانی انسان خوبی باشد، مشکلی را حل نمی‌کند، بزرگان گفته‌اند «مَنْ لا یَنفَعُکَ لَحظُهُ لا یَنفَعُکَ لَفظُه»؛ عالمی که دیدن او انسان را عوض نکند و به حال انسان نافع نباشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که رفتار طلاب باید به گونه معلم، محقق، عالم و معلم اخلاق باشد،  تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید به گونه‌ای رفتار کنند که سیره، سنت، کردار گفتار و طرز حرف زدن و راه رفتن آنها آموزنده باشد.

این مرجع تقلید افزود: ما در زیارت آل یاسین می خوانیم که «السَّلاَمُ عَلَیْکَ حینَ تَقُومُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ‏»، این یک بحث تربیتی هم دارد که باید خودمان نیز اینگونه باشیم، یعنی اینقدر پاک و پاکیزه هستی که راه رفتن و ایستادن و حرف زدن تو، برای ما درس است و به آن صلوات می‌فرستیم.

وی در پایان گفت: محور اصلی وظیفه حوزه که به منزله رکن است، دو چیز می‌باشد همان دو موردی که ذات اقدس اله نیز برنامه انبیاء قرار داده‌،یکی «محقق شدن و دیگری «متحقق شدن» است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights