×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

محمد رضا حاجی رضا در گفتگویی خبری با اشاره به اینکه میانگین بارندگی قم در این مدت به میزان ۳۱.۶ میلی متر ثبت شده است گفت: برآورد اولیه خسارت باد و طوفان و بارش رگباری موسوم به پدیده مونسون در سطح استان قم در مردادماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان وارد شده است.
وی افزود: میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی به تفکیک در تولیدات گیاهی ۹۶۳۰۰ میلیون ریال، دام و طیور و آبزیان ۱۰۸۳۰ میلیون ریال و زیرساخت های کشاورزی (آب و خاک، ساختمان، تاسیسات، ادوات کشاورزی و … ) ۲۲۰۰۵۰ میلیون ریال می باشد و همچنین بررسی های بیشتر همچنان ادامه دارد.
حاجی رضا گفت: اقدامات انجام گرفته و در حال انجام در این مدت برگزاری جلسات مدیریت بحران در سازمان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری، اعزام کارشناس پهنه به مناطق آسیب دیده جهت احصا و برآورد اولیه خسارت، تامین اقلام مورد نیاز و مواد غذایی در مناطق عشایر، پیگیری تامین ماشین آلات جهت اقدامات اولیه بازسازی و بازتوانی، پیگیری اقدامات اولیه جهت تامین آب مزارع و جمع بندی و ارسال گزارشات اولیه خسارت به مدیریت بحران استانداری و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت متبوع می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان افزود : در راستای جبران بخشی ازخسارت وارده به کشاورزان بخش پیشنهاداتی از قبیل تامین اعتبارت هزینه ای جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده ، تامین اعتبارات تملکی جهت بازسازی زیرساخت های خسارت دیده از جمله ادوات و کانال ها و لوله گذاری و بندها و …. ، امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان به استناد بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان با مدت بازپرداخت حداقل سه سال داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights