×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دنبال جابجایی ملک دانشگاه صنعتی نیستیم / این دانشگاه درخور این حجم از دستاورد نیست

 

دکتر جلال رضایی نور در دیدار با خبرنگاران ضمن تجلیل از خدمات ارزنده خبرنگاران، آنها را فعالان خستگی ناپذیر عرصه رسانه و خبر و بهترین رابط میان مردم و مسئولان دانست و گفت: خبرنگاران در جهاد تبیین بسیار تاثیرگزار هستند و ما وظیفه داریم به عنوان مسئولینی که بخشی از اجرا را برعهده داریم عملکردها را اطلاع رسانی و از طریق خبرنگاران گزارش کنیم.

وی افزود: در مجموهه های دانشگاهی ظرفیت های مثبتی وجود دارد که گاها آحاد مردم از آنها بی اطلاع هستند و اطلاع رسانی رسانه ها باعث می شود که این حلقه اتصال شکل گرفته و صنعت، اقتصاد جامعه و دانشگاه بیشتر به هم متصل شوند.

رضایی نور با بیان اینکه دانشگاه صنعتی از سال ۱۳۸۷ با رشته های مهندسی عمران و مهندسی صنایع شروع به کار کرده است، بیان داشت: این دانشگاه اکنون با سه دانشکده فنی مهندسی، دانشکده مهندسی مکانیک و دانشکده برق و کامپیوتر و با ۷۲ عضو هیئت علمی، ۲۰۰۰ دانشجو و حدود ۸۰ همکار محترم کارمند فعالیتش را ادامه ی دهد.

کسب رتبه های برتر در بحث اشتغال فارغ التحصیلان

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹در بحث اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی با وجود دانشگاه های بزرگ کشوررتبه اول کشور را کسب کردیم و در سال ۱۴۰۰ با اینکه درصد اشتغال دانشگاه صنعتی قم بالاتر رفت رتبه دوم را کسب کردیم که نشان دهنده افزایش سطح کیفی دانشگاه های دیگر است.

رضایی نور با اشاره به اینکه طرح های مبتکرانه از جمله طرح همیارصنعت به افزایش درصد اشتغال دانشجویان کمک بسیاری کرده است، افزود: در این طرح دانشجویان بجای اینکه بصورت غیر هدفمند و انفرادی دوره کارآموزی خود را طی کنند بصورت گروه های چهارنفره در کنار یکی از اعضای هیئت علمی به عنوان استاد راهنما بصورت مسئله محور و اعلام مشکلی که توسط صنعتگران صورت گرفته به فعالیت پرداخته و راه حل ارئه می دهند.

وی تصریح کرد: دوره های مهارت آموزی که درکنار دوره های درسی برای دانشجویان درنظر گرفته شده یکی دیگر از عوامل رشد درصد اشتغال دانشجویان است. در این زمینه طی تفاهمی که با سازمان های مهارت محور مانند فنی حرفه ای، جهاد دانشگاهی و .. منعقد کردیم توانستیم دوره های خوبی را برگزار کنیم که با کمک هزینه دانشگاه این دوره ها با یک سوم هزینه برای دانشجویان اجرا می گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به موفقیت های دانشگاه صنعتی قم در سطح ملی افزود: امسال در زمینه برگزاری دوره های مهارت آموزی رتبه ۱۰ کشور را در حالی کسب کردیم. این درحالی است که دانشگاه های بزرگ کشور با بودجه های بسیار کلان در کنار دانشگاه صنعتی قم به رقابت پرداختند.

قانون جهش تولید دانش بنیان یک دستاورد بزرگ که باید الگویی جهانی باشد

وی با بیان اینکه در سال گذشته قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شده، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون هزینه هایی که سازمان ها و شرکت ها در امر تحقیق و پژوهش صرف می کنند مستقیما از مالیات آنها کسر می شود که دستاورد بزرگی است و باید الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

رضایی نور همچنین بیان داشت: دستگاه کشش دو محور، صندلی خورشیدی و زیردریایی ای که رتبه دوم مسابقات کشوری را کسب کرد اختراع اساتید و جمعی از دانشجویان بوده است. از طرفی غالب مقالات دانشگاه قم بین المللی هست و درحال حاضر رتبه دانشگاه درمیان ۱۵ دانشگاه صنعتی کشور قرار گرفته است که ان شالله امیدواریم تا افق ۱۴۰۴ بین ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی قرار بگیریم.

ادغام دانشگاه صنعتی منتفی است

وی با اشاره به اینکه بحث ادغام دانشگاه صنعتی تا حدود زیادی منتفی است، افزود: همانطور که در ادغام مزایایی وجود دارد در بحث استقلال نیز مزایایی هست که باید مسئولین مربوط جمع بندی کنند که خروجی کار به چه صورت منفعت بیشتری دارد ولی تا این لحظه طبق اخبار رسیده بحث ادغام دانشگاه صنعتی قم منتفی است.

رضایی نور با بیان اینکه دانشگاه صنعتی از گذشته مشکلاتی در زمینه فضای دانشگاه داشته است تصریح کرد: در نامه نگاری هایی که صورت گرفته تاکید شده که این ملک برای دانشگاه صنعتی قم هست ولی در بحث انتقال مالکیت اختلاف نظرهایی وجود دارد.

دنبال جابجایی ملک دانشگاه صنعتی نیستیم / این دانشگاه درخور این حجم از دستاورد نیست

 

وی افزود: فضای ساختمانی دانشگاه صنعتی قم ایراداتی دارد و ظرفیت توسعه بیشتر را دارد. بطور مثال برای برگزاری کلاس ها با این تعداد دانشجو مشکلی نداریم و با توجه به داشته ها و بدون هزینه سنگین بهترین شرایطی که توانستیم را ایجاد کردیم ولی قدیمی بودن ساختمان ها و کم بودن فضای دانشگاه مشکلاتی را ایجاد می کند.

رضایی نور با اشاره به اینکه ما به هیچ عنوان به دنبال جابجایی یا جایگزینی ملک دانشگاه نیستیم، تاکید کرد: ملک کنونی دانشگاه با توجه به تغییر کاربری ای که داشته به عنوان سایت اصلی دانشگاه مستقر می ماند، در عین حال به دنبال دریافت ساختمان، ملک یا زمین و تثبیت مالکیت این مکان بودیم و هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم با این حجم از دستاردها و موفقیت ها که هرکدام آرزوی بسیاری از دانشگاه ها هست، زمینه ساز رشد و توسعه استان و کشور است، افزود: فضای این دانشگاه درحال حاضر درخور این دانشجویان نیست و نیازمند ارتقای سطح کیفی این ساختمان است و در آینده نیز پاسخگوی افزایش تعداد دانشجو و تعداد رشته ها نخواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights