×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
دعوت از چهار هزار نخبه حوزوی برای حضور در کنگره بین المللی امناء الرسل

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب حسینی، دبیر کمیته اجرایی کنگره امناءالرسل با قدردانی از همراهی مراکز و دستگاه های حوزوی و فرهنگی گفت: به لطف خداوند و عنایت اهل بیت علیهم السلام فاز نخست کنگره در عراق با حضور به یاد ماندنی اندیشمندان عراقی و ایرانی و میزبانی عتاب مقدس علوی و حسینی آبرومندانه و وزین برگزار گردید.
وی افزود: حضور حدود بیش از ۳۰ نفر از اساتید، محققان و پژوهش گران و نیز مدیران و معاونین مراکز مهم حوزه علمیه قم با ارایه مقالات علمی در خصوص منهج علمی و سجایای اخلاقی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان بر غنای کنگره عراق افزود.
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به برگزاری قریب الوقوع کنگره امناءالرسل در ایران گفت: خوشبختانه همه تمهیدات لازم برای برگزاری موفق این کنگره در اول و دوم آذر ماه اندیشیده شده است.
حجت الاسلام طیب حسینی با قدر دانی از تلاشهای نمایندگان نهادهای حوزوی گفت: انتظار میرود در مدت کوتاه باقی مانده به برگزاری کنگره شاهد عملیاتی شدن گام به گام مشارکت نهادها باشیم.
وی افزود: برای برگزاری باشکوه این همایش چهار هزار کارت برای دعوت ازاندیشمندن، محققان، نویسندگان، و مسئولین مراکز و موسسات علمی حوزوی تدارک دیده شده که اواخر این هفته به مدعوین تحویل خواهد شد.
دبیر اجرایی کنگره امناءالرسل با تاکید بر انجام وظایف محول شده به هرکدام از نمایندگان مراکز حوزوی گفت: با توجه به حضور اندیشمندان عراقی در این همایش برای هرچه بهتر معرفی نمودن ظرفیت های حوزه علمیه قم و مراکز وابسته به آن، بازدید ها و برنامه های متنوعی را برای میهمانان تدارک دیده ایم و امید واریم به برکت معرفی چهره علمی و اخلاقی عالم پارسا و بصیر آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان باب گفت و گوهای علمی و تبادلات پژوهشی و فرهنگی و آموزشی دو حوزه بزرگ نجف اشرف و قم مقدس بیش از گذشته منشا تحولات علمی و تحقیقی حوزه های جهان تشیع گردد.
حجت الاسلام طیب حسینی بیان داشت: بازدید از مراکز علمی قم، دیدار با فرزانگان، آشنایی با تحولات نوآورانه حوزه علمیه قم در رشته های گوناگون و نیز معرفی فعالیت های حوزه علمیه خواهران برای الگو گیری از آن، تازه های نشر، پژوهش، تحقیات علمی در بستر آی تی و… ازبرنا مه های اجرایی این کنگره است که طی حضور چند روزه میهمانان عراقی انجام خواهد شد.
گفتی است اولین کنگره از سلسله کنگره های امناءالرسل با هدف پاسداشت از مقام علمی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان به ابتکار حوزه علمیه قم به منظور توسعه تبادلات و گفت و گوهای علمی حوزه های علمیه جهان تشیع دوم و سوم آذرماه با حضور اندیشمدان ایران و عراق در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام قم برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights