×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برگزاری نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ با همکاری شهرداری قم/دریافت ۵۹ اثر در این جشنواره

محسن موحدی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در دیداری که سال گذشته دست‌اندرکاران کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان تأکید کردند از ظرفیت‌های استان قم برای معرفی حماسه‌های دفاع مقدس استفاده شود و باید تمام قامت از این میراث ماندگار حفاظت کرد.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این بود که قم شهر سرآمد شهادت و سرافرازی است ادامه داد: امروز یاد و نام شهدا باید با آثار هنری به مردم‌ معرفی شود و با زبان فیلم‌ مستند این کار انجام شود.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم افزود: این فرمایش محقق شد و برای اولین بار بعد از انقلاب، جشنواره فیلم مستند دفاع مقدس به این ‌گستردگی در حوزه مستند شهید و شهادت در قم برگزار و برای آن فیلم تولید شد.

وی با تأکید بر اینکه سوژه‌های مربوط به سرداران و شهدای شاخص دفاع مقدس قم در ابتدا در ۱۴۰ مورد دسته‌بندی شد گفت: بعد از مشاوره‌ای که با مشاورین نظامی و محتوایی انجام شد ۶۰ سوژه احصا شد و به‌عنوان سوژه کنگره شهدای قم در اختیار فیلم‌سازان قرار گرفت.

موحدی اذعان کرد: زحمات بی‌دریغ فیلم‌سازان متعهد در قم را شاهد بودیم و با افتخار ۵۹ فیلم‌ساز از قم برخاست که جملگی بومی بودند و کارگردانان، کارهای فاخری که در شأن ملی باشد تولید کردند.

وی با بیان اینکه مستندها بعد از تولید در کمیته محتوایی با حضور فیلم‌ساز و کمیته فنی بازبینی و رفع ایراد شد و به مرحله نهایی رسید، گفت: مرکز گسترش سینما حقیقت سه نفر از بهترین داوران خود را برای جشنواره ۱۷ مشخص کرد تا فیلم‌ها را داوری و بهترین‌ها را انتخاب کنند و نتیجه در اختتامیه جشنواره اعلام‌شده و از برترین ها تجلیل می‌شود.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به برگزاری بخش آرای عمومی گفت: در این بخش برای نظرات مردم اهمیت قائل شده‌ایم و به بهترین مستند دارای آرای مردمی هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت هم‌چنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مستند برگزیده اهدا می‌شود.

وی هم‌چنین از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شهرداری قم برای همکاری در برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ تقدیر کرد.

داود جلیلی مسئول کمیته فنی جشنواره ۱۷ نیز در این نشست گفت: اکران فیلم‌ها از چهارم مهرماه جاری و ساعت ۱۶ شروع می‌شود.

وی افزود: در هر روز سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای برای اکران ۵۹ فیلم خواهیم داشت که تا یازدهم مهر اکران می‌شود.

وی مکان اکران فیلم‌ها را سالن همایش شهید آوینی قم و زمان برگزاری اختتامیه را ۱۳ مهرماه عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights