×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
مراسم ویژه سالروز وفات حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود

۲۲ ربیع الثانی سالروز وفات یکی از فرزندان بلافصل امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) یعنی حضرت موسی مبرقع(ع) است، امامزاده واجب التعظیمی که مرقد شریف ایشان در قم، به عنوان سومین قطب زیارتی استان، در ایام مختلف سال، محل مراجعه و پناهگاه شیعیان و غیر شیعیان از سراسر دنیاست.
بر این اساس مراسم باشکوهی به مناسبت گرامیداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) و تجلیل از مقام شامخ ایشان، طی هفته آینده تدارک دیده شده است.
به این ترتیب، مراسم سوگواری شب وفات حضرت موسی مبرقع(ع)، دوشنبه هفته آینده با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند و مداحی مهدی رعنایی برگزار خواهد شد.
این مراسم از ساعت ۲۰ با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز می‌شود و در ادامه زیارت عاشورا قرائت خواهد شد و سپس سخنرانی و مداحی صورت گرفته و در نهایت و از ساعت ۲۲:۱۱۵ از مهمان و سوگواران پذیرایی می‌شود.
در شام وفات یعنی سه‌شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء هم مراسم دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری و مداحی سیدرضا تحویلدار و حسن عطایی، در بقعه متبرکه ایشان تدارک دیده شده است.
مراسم مذکور از ساعت ۲۰ تدارک دیده شده و شامل قرائت قرآن توسط قاریان برجسته استانی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی (توسط برادر عطایی) خواهد بود.

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت موسی مبرقع(ع)
گفتنی است دوشنبه شب ۱۵ آبان ماه و از ساعت ۱۵، آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت موسی مبرقع(ع) هم با حضور خادمان حرم مطهر برگزار می‌شود.

زیارت امین‌الله در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) قرائت می‌شود
در ادامه ویژه برنامه‌های ایام ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع)، مراسم قرائت زیارت امین‌الله، چهارشنبه ۱۷ آبان ماه و از ساعت ۱۸ در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
شعرخوانی شاعران آیینی، سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی و مداحی و قرائت زیارت توسط برادر حسینی‌نژاد، از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود.

محفل قرآنی ویژه خواهران
همچنین روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه هم محفل انس با قرآن ویژه بانوان با حضور قاریان ملی در حرم مطهر تدارک دیده شده است.
این محفل قرآنی از ساعت ۱۵:۳۰ شروع می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights