×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آغاز اعزام ۸۰۰۰ دانش‌آموز قمی به اردوی‌های راهیان نور از ۱۵ آبان

سرهنگ امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و دبیر ستاد راهیان نور استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: راهیان نور از جمله برنامه‌های فرهنگی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و ایشان با سفری که به مناطق عملیاتی جنوب داشتند، اهمیت این موضوع را مورد تاکید قرار دادند و بایستی مطالبه و منویات ایشان را بصورت جدی پیگیر باشیم.

 

رییس ستاد راهیان نور سپاه استان قم با تاکید بر اینکه می‌بایست راهیان نور تبدیل به یک گفتمان بشود، ابراز کرد: وظیفه ما فراهم کردن حضور اقشارمختلف مردم در راهیان نور می باشت بویژه‌ گفتمان دفاع مقدس در این اردوها باید برای اقشاری که هدف جنگ شناختی و نرم دشمن هستند، تبیین شود‌.

 

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری، افزود: شهدا ستاره هستند و ما بعنوان متولیان این امر باید زمینه آشنایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را با این ستاره‌ها فراهم کنیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن فروردین‌‌ماه و ماه مبارک رمضان، اردوی راهیان نور از ۱۵ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: اردوی راهیان نور از ۱۵ آبان‌ماه تا آخر اواسط آذرماه امسال ویژه دانش‌آموزان دختر و از اواسط آذرماه تا آخر بهمن‌ماه (بجز دیماه) ویژه دانش آموزان پسر و اردوهای دانشجویی و عمومی خانوادگی در بازه‌ی زمانی بهمن ماه تا ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد.

 

سرهنگ جعفری با بیان اینکه آمار عملکرد اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بود، ادامه داد: امسال با توجه تاکیدات و فرمایشات‌ مقام معظم رهبری و اهتمام استاندار محترم قم، تاکنون زمینه اعزام ۸۰۰۰ دانش آموزقمی فراهم شده است.

 

رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) بیان کرد: این اردوها طی ۴ روز برگزار می‌شود که آیین آغازین این اردو از فردا (۱۵آبانماه) با برپایی مراسم بدرقه در مدارس و اجتماع دانش‌آموزان دختر اعزامی در گلزار مطهر شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: دانش‌آموزان در این اردو از یادمانهای مختلفی همچون پادگان شهید زین الدین در شهر اندیمشک، فتح المبین، هویزه، طلائیه، شلمچه، کربلای ۴ و ۵، معراج شهدای شهید محمودوند بازدید خواهند کرد و در پایان در قالب اردوی راهیان پیشرفت از پالایشگاه نفت آبادان بازدید علمی خواهند داشت.

 

هادی آقابابایی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم در ادامه این نشست با بیان اینکه اردوی راهیان نور با چهار شعار در ۴ روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، روز اول با شعار «شناخت و معرفت» برگزار می‌شود که در این روز به بیان مطالبی درباره تاریخ و وقایع صد ساله اخیر ایران و نقش پهلوی و امریکایی‌ها در آن پرداخته خواهد شد.

 

آقابابایی افزود: روز دوم این اردوها موضوعات و شعار هویت‌بخشی و روز سوم نیز با شعار رشد و تعالی مورد تاکید خواهد بود که در روز سوم، دانش‌آموزان با استعمار نفتی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ضمن بازدید از پالایشگاه نفت آبادان آشنا خواهند شد. روز آخر که بر شعار تعهد و مسئولیت تاکید شده است، دانش آموزان قمی به نقش و جایگاه خود در پیشبرد انقلاب اسلامی بیشتر واقف خواهند شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights