×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

احمد امیر آبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های استان قم، به سئوالات خبرنگاران و دغدغه‌های پیش روی اصحاب رسانه پاسخ داد و پای درد دل آنان نشست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که این نشست صمیمی را به مناسبت روز خبرنگار با حضور تنی چند از اصحاب رسانه تدارک دیده بود، در پاسخ به گلایه‌های معیشتی خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر عملیاتی‌ترین راه برای حل مشکل معیشتی خبرنگاران است و به نظر می‌رسد بهترین راه نیز همین صندوق باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی در کشور و گرانی و تورم موجود، بخشی از این وضعیت را ناشی از ارز ۴۲۰۰ که در دولت قبل داده شده بود عنوان کرد و افزود: این ارز به صورت بی ضابطه و بدون توجه به آثار وحشتناک تورمی و اَبَر تورمی آن در اختیار معدود افرادی قرار گرفت، و آنان با استفاده از این ارز مواد اولیه و تجهیزات را وارد کرده و پس از تولید با ارز نیمایی به فروش می‌رساندند و دولت قبل ما به التفاوت این ارز را با چاپ اسکناس تأمین می‌کرد که همین باعث بوجود آمدن تورم بسیار زیاد در کشور شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد ۸ درصدی می‌تواند باعث کاهش تورم شود، بدعهدی آمریکا را در برجام دلیل اصلی عدم توفیق آن تاکنون دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا می‌خواهد برجام با قابلیت اجرایی یکساله را به تصویب برساند و حاضر به تضمین آن لااقل برای مدت ۲ سال هم نیست و اصلاً در این بیانیه حرفی از سپاه پاسداران نیست و هر آنچه جو سازی می‌شود برای عدم پیشبرد این توافق بین المللی است.

امیرآبادی افزود: یکی از کارهایی که دولت آن را خوب پیش برده مسأله سلامت مردم است ولی آنچه باعث تداوم این اتفاق مهم می‌شود، تأمین بیمه‌ها و پرداخت به موقع حق آنهاست تا آنها نیز بتوانند پرداخت خوبی داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه مسکن قم دو نکته را پیگیری کردیم تصریح کرد: ۲ هزار هکتار از اراضی قم را از برخی جاهای خاص گرفتیم و از مؤسسه‌ها و نهادهایی که زمین گرفتند خواستیم اگر توان ساخت و ساز دارند حتماً باید آن را ظرف مدت ۲ تا سه سال تکمیل و به بهره برداری برسانند در غیر این صورت بدون هیچ تعارفی زمین‌ها را باید در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار دهند.

وی با اشاره به خارج شدن دانشگاه حضرت معصومه از حالت دانشکده به دانشگاه و ایجاد دانشگاه هنر و رسانه اسلامی افزود: برای نیل به این مقصود توانستیم مصوبه شورای عالی گسترش را بگیریم و این اقدام بسیار ارزنده‌ای در بحث آموزش عالی دارد که با همکاری وزیر علوم انجام شد.

امیر آبادی فراهانی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه ۴۰ درصد از خانه‌های پردیسان خالی از سکنه است بیان کرد: ما باید به تولید مسکنس در قم کمک کنیم نه اینکه بیاییم یکی از محله‌های خوب قم را با حرف‌های غیر مسئولانه تخریب کنیم و باعث عدم رشد و توسعه در آن قسمت شویم.

این نماینده قم در پاسخ به عملکرد برخی از مدیران در قم یاد آور شد: تمامی مدیران در قم از لحاظ قانونی موظف به ارائه توضیح و گزارش به نمایندگان هستند کما اینکه بسیاری از ادارات از جمله اداره راهداری که عملکرد بسیار خوبی داشته به وظایف خود عمل می‌کنند ولی متأسفانه در دانشگاه علوم و پزشکی مشکلاتی وجود دارد و نا بسامانی‌هایی نیز به ما گزارش شده است.

وی با پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حضورش در دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی یا اضافه شدن به بدنه دولت تصریح کرد: حضور یک نماینده در سه دوره برای خدمت به مردم کفایت می‌کند ولی اگر حس کنم حضورم باعث وحدت نمایندگان قم بشود، حتماً می آیم

امیر آبادی با اشاره به حضور آقای ذاکانی در ابتدای راه به عنوان نماینده قم خاطر نشان کرد: بنده در ابتدای حضور آقای ذکانی در قم و زمزمه کاندیداتوری ایشان از وی حمایت کردم که اینک از بابت حمایت از وی از همه عذرخواهی می‌کنم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات به وجود آمده در شورای شهر قم نیز با اظهار نظر در خصوص رأی شورا و هیأت حل اختلاف، در خصوص آقای مالکی نژاد اضافه کرد: ما در خصوص ایشان قانونی عمل کردیم و ادعای ایشان در خصوص اینکه ما به رأی شورا توجه نکردیم درست نیست.

امیر آبادی در پایان با بیان اینکه در خصوص بحث شهداء و زمینه سازی برگزاری کنگره ملی اقدامات خوبی در استان انجام شده یاد آور شد: یادواره‌ها و نشست‌ها اتفاق بسیاری خوبی در قم است که موجب زنده نگه داشته شدن آرمان‌های شهداء خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights