×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در خدمت توسعه کشاورزی استان

 

این شرکت با حضور موثر خود در بازارهای بین المللی و ایجاد ارتباط با تولید کنندگان داخلی ، نسبت به تدارک و تامین انواع نهاده های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور ، ساماندهی و انجام میدهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت : در حال حاضر و با در نظر گرفتن میانگین وزنی کودهای شیمیایی ۳ گانه یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰% قیمت تمام شده این کودها توسط کشاورز پرداخت میگردد و حدود ۷۰% آن مشمول یارانه و حمایت دولت میباشد .

وی در ادامه بیان کرد : سالهای اخیر از ویژه ترین سالهای عملکردی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده است ، علیرغم تمامی مشکلات ، چالش ها ، تحریم های ظالمانه و کمبود و محدودیت های منابع مالی و ارزی ، کودهای شیمیایی یارانه ای مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع تامین و تدارک و توزیع گردیده است. در سال گذشته در استان قم نیز برنامه مصوب ابلاغی کود بطور کامل تامین و تدارک گردید و از حیثت تدارک و توزیع و مصرف کودهای یارانه ای در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل ۴۵۰۰ تن رشد داشت .

 

 

در سالجاری نیز و از ابتدای سال تاکنون و در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ هزار تن معادل ۹۰% برنامه ابلاغی کود استان تامین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵% معادل بیش از ۳۰۰۰ تن رشد داشته ایم . در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه بعنوان ذخیره استراتژیک برای توزیع به موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبارهای تحت پوشش این شرکت در استان موجود میباشد و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمانبندی شده بطور مستمر ادامه خواهد داشت .

مهندس زند افزود : نکته حائز اهمیت و قابل توجه در توزیع و مصرف کود در سالجاری در کشت پائیزه میباشد که با توجه به اهمیت کشت پائیزه که شامل محصولات اساسی و استراتژیک گندم ، جو و کلزا میباشد میزان کود های ازته ، فسفاته و پتاسه مصرفی در کشت پائیزه سالجاری در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰% رشد داشته است .

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده های تولید شرکت میباشند و از این طریق کودهای یارانه ای را بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان ، به دست کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی میرسانیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights