×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پرداخت نیم‌بهای کرایه اتوبوس‌های شهری با “قم کارت”/راه‌اندازی امکان شارژ قم کارت در اتوبوس‌ها به‌زودی

علی نیک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حذف دریافت کرایه نقدی در ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اظهار داشت: یکی از انتقادات به سیستم حمل‌ونقل شامل تاکسی و اتوبوس بحث استفاده از پول نقد بوده، درحالی‌که تمامی فروشگاه‌ها و پایانه‌های خرید مجهز به سیستم پرداخت از طریق دستگاه کارت‌خوان هستند ولی متأسفانه حمل‌ونقل این ایراد را داشت که از ماه گذشته دریافت نقدی کرایه به طور کامل قطع‌شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح عملاً دریافت کرایه نقدی در اتوبوس‌ها حذف‌شده است، ابراز کرد: با قراردادن دو دستگاه کارت‌خوان ویژه خواهران و برادران، شهروندان می‌توانند قبل از اینکه به مقصد برسند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم خاطرنشان کرد: در این سیستم نیازی به وارد کردن مبلغ نیست و با مشخص کردن تعداد مسافرین و وارد شدن رمز، رسید را دریافت می‌کنند و به راننده تحویل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه برای سهولت کار، از شهروندان تقاضا داریم قم کارت برای پرداخت کرایه تهیه نمایند، افزود: با قم کارت به‌محض رویت دستگاه، کرایه پرداخت می‌شود و قیمت نیز با قم کارت نیم‌بهاست و از طرفی از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

نیک اضافه کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان پول نقد در اتوبوس‌ها پرداخت نکنند و از طریق قم‌کارت و یا دستگاه کارت‌خوان داخل اتوبوس می‌توانند استفاده نمایند.

وی طرح‌های آینده را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: پرداخت توسط کدهای کیوآر نیز در دستور کار قرار دارد که زیرساخت‌های آن توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در حال پیگیری و توسعه است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم با بیان اینکه از برنامه‌های در دست اقدام، شارژ قم کارت توسط دستگاه‌های کارت‌خوان خواهد بود، تصریح کرد: شارژ قم کارت به‌زودی روی همین دستگاه‌های کارت‌خوان به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به باجه‌های شارژ نیست.

نیک خاطرنشان کرد: با این سیستم، شهروندان به‌وسیله همین کارت‌خوان‌های داخل اتوبوس که بیش از ۴۴۰ دستگاه است می‌توانند قم‌کارت‌ها را شارژ نمایند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights