×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز آیت الله عمرانی مرتضوی

 

دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید عزیزالله عمرانی مرتضوی با حضور مهاجران، عالمان و بزرگان دینی، جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در مسجد رضائیه قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در حاشیه این مراسم ضمن تکریم این عالمِ خدوم گفت: حضور در میان مردم، رفع مشکلات و خدمت به آنها، از ویژگی‌ها و خصلت‌های بارز مرحوم آیت الله عمرانی مرتضوی بود و ما باید این سنت دیرینه‌ی امامان و پیامبران را حفظ کنیم.

 

وی ادامه داد: خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌های آنها در همه جای دنیا انجام میشود و عملی نیک است؛ اما این ویژگی بر مهاجران از اوجب واجبات است.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث شریف “اَلعِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ” گفت: هر جامعه یا کشوری که علم یا دانش را پیدا کند، بر جوامع دیگر حکومت می‌کند و هر کس که علم و دانش را نداشته باشد، دیگران بر او حکومت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه علما و مراجع زیادی بوسیله‌ی علم و دانش توانستند شاگردان و عالمان بزرگی تربیت کنند، علامه طباطبایی را نمونه‌ی بارز این عرصه معرفی نمود و گفت: محفل و جلسات مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله علیه، از شلوغ‌ترین و پُرجمعیت‌ترین محافل علمی در حوزه علمیه بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: ملیت، نقش تعیین کننده‌ای در شخصیت افراد ندارد؛ بلکه علم و دانش است که عیار ارزش هر انسانی را مشخص می‌کند و این دانش است که عیار، ارزش، موقعیت و قدرت انسان را تعیین می‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به اختصاص یک قطعه از بهشت معصومه – قم به نام شهدای مدافعان حرم از لشگر فاطمیون، گفت: این مجاهدان و مبارزان افغانستانی بودند که در مسیر رضایت الهی، در جبهه‌ی دفاع از حرم در سوریه و عراق جنگیدند و اگر مجاهدان افغانی در این راه برای دفاع از حرم، مرز نشناختند، این بی‌انصافی است که ما برای آنها مرز تعیین کنیم.

 

گفتنی است عالم مجاهد مرحوم آیت الله سید عزیزالله عمرانی مرتضوی در دوران جهاد، در حمایت از دو انقلاب اسلامی افغانستان و ایران و شخصیت امام خمینی (ره)، در حالی که از سوی عوامل ضد انقلاب تهدید می‌شد، با شجاعت، صراحت لهجه و سخنوری، خطابه‌های روشنگرانه و مؤثری را ایراد کرد.

یادش گرامی باد.

 

 

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights