×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیئت‌های مذهبی محل انسان‌سازی و تربیت نسل‌ها هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عصر امروز در همایش «شمیم حسینی» که با حضور هیات مذهبی استان قم در سالن همایش‌های حرم مطهر امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: امام حسین(ع) ذکر هر روز ماست و اگر اغراق نباشد، باید گفت ذکر هر ساعت ما ولی محرم که می‌شود، یاد و نام او، فراتر از اذهان و افکار است.

وی افزود: کار در هیئت‌های مربوط به ماه محرم، توفیق بزرگی است که نصیب اعضای این گروه‌های مردمی شده و قطعا نتیجه کارهای خوب قبلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه عاشقان امام حسین(ع) ظرفیت وجودی بالایی را کسب کرده‌اند گفت: مرحوم علامه مجلسی نوشته است «کسی که نسبت به امام حسین(ع) دشمنی دارد، در طهارت نسلش شک نکنید، آنها نمی‌توانند از نسل پاک و مطهری باشند» و سپس مصادیقی را در این زمینه ذکر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در دستگاه حسینی هستیم، باید نسبت به آباء و اجداد خود دعاگو باشیم که اینک، عاشق حسین(ع) و پرچمدار عزای این امام همام شده‌ایم، اجدادی پاک و مطهر که در همه زمینه‌ها رعایت کرده‌اند و اینک، اخلاص حسینی در نسل آنها هویداست.

اسکندری عالم را تحت تاثیر امام حسین(ع) و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: تمام این تاثیرگذاری از خلوص نیت سیدالشهدا(ع) نشأت می‌گیرد، هر گاه اخلاص در عمل حاصل شود، دیگر به حرف و سخن دیگران توجهی نمی‌شود و تنها رضایت الهی مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: تربیت نسل کودک و نوجوان بر اساس آموزه‌های الهی و عاشورایی، امری ضروری است، یقین می‌دانم که اگر امام حسین(ع) امروز حضور می‌یافتند، حتما به این مسئله تاکید می‌کردند و عقیده داشتند باید نسل فردا را به درستی تربیت کنیم.

وی با اشاره به مسائلی که سال گذشته در سطح جامعه ایران رخ داد گفت: دشمنان به جد، روی نسل کودک و نوجوان کار می‌کنند و عجله‌ای هم ندارند و برای چندین سال بعد برنامه دارند، بنابراین ما هم باید از همین امروز برای آن روز، کار کنیم و حواسمان جمع باشد.

اسکندری عنوان کرد: بر این اساس باید کودکان و نوجوانان حتما در هیئات مذهبی حضور داشته باشند و حسینی تربیت شوند و در آینده از مجلس امام حسین(ع) فرار نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه لازم است بخشی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه محرم، مربوط به مسئله عفاف و حجاب و زنان باشد گفت: موج بی عفتی و بی حجابی که طی این سال‌ها در جامعه به راه افتاده و نتیجه نقشه‌های دشمنان است، باید در هیئت‌های مذهبی خنثی شود.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی محل انسان‌سازی، تربیت نسل‌ها و اصلاح جامعه هستند و هر چه تا امروز هم نصیب ما شده، به برکت همین عزاداری‌هاست وگرنه مشکلاتمان چندین برابر می‌بود.

اسکندری تصریح کرد: سخنرانان مراسم مذهبی در ماه‌های محرم و صفر باید به صورت غیر شعاری، مسئله عفاف و پاکدامنی را برای زنان و دختران تشریح کنند و مباحث اقناعی در این زمینه را در اولویت قرار دهند.

گفتنی است این برنامه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و شورای هیات مذهبی استان قم برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights