×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۰ درصد از قیمت کودهای یارانه ای را دولت پرداخت میکند

 

حسین زند اظهار کرد : امسال برنامه تعیین و تدارک کودهای یارانه ای استان قم به میزان ۱۷۷۰۲ تن شامل ۱۱۴۱۸ تن کودهای ازته و ۴۲۸۴ تن کودهای فسفاته و ۲۰۰۰ تن کودهای پتاسه است .

وی افزود: درباره وضعیت تدارک و توزیع کودهای یارانه ای افزود در ۱۰ ماهه ابتدای سالجاری ۱۰۰ درصد سهمیه کودی ابلاغی استان قم تامین و تدارک و جهت مصرف کشاورزان عزیز توزیع گردید.

زند گفت: در سالهایی مثل سالجاری که میزان بارش کم و تنش های محیطی بارز است مصرف کودهای پتاسه ضروری و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این نوع کود نیز همانطوریکه اشاره شد ۲۰۰۰ تن تامین و تدارک و توزیع گردید که البته با توجه به اهمیت محصولات زراعی اساسی و استراتژیک استان شامل گندم ، جو ، کلزا و تریتیکاله از میزان کودهای پتاسه توزیع شده در استان بیش از ۱۵۰۰ تن در کشت پائیزه استان توزیع و مصرف گردیده است .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم ادامه داد: تا قبل از دهه ۸۰ در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه ۱۰۰ درصد از طریق واردات تامین میشد که در دهه ۹۰ با تلاشهای ارزنده ای که انجام شد میزان واردات کاهش چشمگیری داشت و طبق برنامه زمانبندی شده و اقدامات صورت گرفته پیش بینی میشود که تا پایان سال ۱۴۰۵ که تمامی معادن به تولید میرسند به صادر کننده فسفات و پتاس تبدیل میشویم .

وی تصریح کرد : تمامی کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه پهنه ثبت شده باشد و الگوی کشت را رعایت کنند کود یارانه ای در اختیار آنها قرار میگیرد و نوع محصول محدودیتی ندارد

.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights