×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از مضجع جدید امام‌زاده موسی مبرقع (ع) در قم

در این مراسم آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، مهدی مقیمی رئیس هئیت امنای حرم مطهر حضرت موسی مبرقع و معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهری حضور داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این آیین شان و جایگاه والای حضرت موسی مبرقع به لحاظ علمی و تقوایی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پس از آمدن موسی مبرقع به شهر قم، فرزندان و نوادگان آن حضرت نیز به قم می‌آیند که مساله چهل اختران از همین جا تحقق پیدا می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر توجه ویژه به امام‌زاده موسی مبرقع یادآور شد: سادات مختلف اعم از برقعی، رضوی، نقوی، تقوی و حتی برخی از سادات رضایی از نوادگان موسی مبرقع محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: زیارت قبر پیامبر (ص)، امامان معصوم و فرزندان‌شان به‌خصوص فرزندان بلافصل، برای انسان درجه‌های معنوی زیادی را به همراه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز در این آیین با اشاره به اینکه طرح اصلاح سنگ مزار این امام‌زاده شریف و بقعه مطهر آن با کمک خیران و بانیان خیر محقق شده است گفت: استادکاران و هنرمندان باتجربه‌ای نیز با هنر خود و نیت خیری که داشتند برای آماده‌سازی سنگ مزار این امام‌زاده هنرنمایی کرده‌اند.

ابوالقاسم مقیمی با بیان اینکه امام‌زاده مبرقع مانند حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به عنوان یک نقطه نورانی در شهر قم می‌درخشد یادآور شد: شیعیانی که از مناطق گوناگون به ایران سفر می‌کنند، مرقد امام‌زاده موسی مبرقع را بیشتر از بقیه نقاط زیارتی کشور، می‌شناسند و به آن ارادت دارند.

امام‌زاده موسی مبرقع(ع) دومین امام‌زاده بلافصل امام جواد(ع) است. ایشان پس از حضرت فاطمه معصومه(س) که فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر(ع) بوده از شان و مقام بالایی برخوردار است.

منطقه‌ای که بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) در آن واقع شده به چهل اختران قم نیز معروف است چرا که پیکر مطهر ۴۰ امام‌زاده در این مکان دفن شده‌است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights