×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهردار قم: ۸۱ درصد آبیاری فضای سبز قم از پساب است

پیام جوادیان روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه فضای سبز قم در سال ۹۴ بیش از ۱۳ متر مربع به ازای هر نفر بوده است، بیان کرد: این رقم در حال حاضر به ۲۱ متر مربع رسیده است.

 

وی ادامه داد: سال های گذشته شهروندان از تنوع پایین گونه های گیاهی در خیابان های قم گله مند بودند.

 

وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش تنوع بسیار مناسب گونه های گیاهی در خیابان های شهر هستیم و این امر مدیون اجرای طرح های علمی مختلف در سال های اخیر است.

 

جوادیان ادامه داد: سال ۹۴ حدود ۴۵ درصد آب مصرفی برای فضای سبز شهری از آب شرب بوده است، در حالی که این رقم درحال حاضر به ۱۹ درصد کاهش رسیده که با مطالعات انجام شده و اجرای طرح های علمی در حال حاضر ۸۱ درصد آب مصرفی فضای سبز شهری از پساب ها و آب چاه ها است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: در سال ۱۴۰۰، ۵.۸ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب استفاده می شد و این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۵.۴ میلیون متر مکعب رسید.

 

برگزاری همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در حاشیه کویر

 

در این نشست رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان قم نیز طی سخنانی از برگزاری همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در حاشیه کویر در ۲۵ و ۲۶ مهرماه جاری در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم خبر داد.

 

مسعود ترابی گفت: این همایش با حضور میهمانانی از ۲۵ استان برگزار می شود.

 

به گفته وی ۱۵۱ مقاله به این همایش ارسال که ۱۴۰ مقاله از لحاظ علمی تایید شده است و هشت مقاله نیز به عنوان مقالات برتر از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی می شود.

 

کاهش میزان مصرف آب، علمی شدن فضای سبز شهری و تجمع نیروهای علمی به منظور کسب خرد جمعی از جمله اهداف برگزاری این همایش است که ترابی مورد اشاره قرار داد.

 

وی با انتقاد از این که در توسعه فضای سبز شهری به توان اکولوژیک منطقه توجه نمی شود، گفت: این امر سبب می شود بدون توجه به توان اکولوژیک منطقه گیاهان و درختانی با هر میزان مصرف آب در مناطق کویری کاشت شود که سبب آسیب های بسیاری می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights