×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موضوع منوریل سیاسی شده است  / با تخلفات نظام پزشکی با قاطعیت برخورد خواهد شد / نارضایتی مردم از علوم پزشکی و شهرداری قم

حجت الاسلام محمود طالبی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان قم و به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به نقش اصحاب رسانه به عنوان «طبیب دوّار» اظهار کرد: وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای دقیق قانون در دستگاه‌های دولتی است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۶۰۰ پرونده از ابتدای سال گذشته تا کنون در قالب گزارش و شکایت مردمی تصریح کرد: علوم پزشکی و شهرداری قم بیشترین نارضایتی را در بین مردم ایجاد کرده‌اند.

مدیر کل بازرسی استان قم گفت: دو عنوان: ۱) رفتار نامناسب و خلاف شئون اداری، ۲) کم کاری و سهل انگاری در انجام تکالیف بیشترین کلید واژه‌های نارضایتی مردم از دستگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

طالبی افزود: اولویت اداره کل بازرسی استان، اولاً مبارزه با فساد و ثانیاً حمایت از تولید است، که در خصوص گام اول بیش از ۱۲۰ مدیر و کارکنان متخلف دولتی را در استان توسط هیأت‌های رسیدگی به تخلفات مورد تعقیب و برخورد قضائی قرار داده‌ایم که  حکم برخی از آنان منجر به انفصال از خدمت، حبس و نظایر آن بوده است.

مدیر کل بازرسی قم در خصوص برخورد با پزشکان متخلف یاد آور شد: با تخلفات نظام پزشکی با قاطعیت برخورد خواهد شد و تا احقاق حقوق کامل مردم عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی در خصوص موضوع راه آهن و تخلفات اتفاق افتاده در آن تأکید کرد: پرونده قضائی برای متخلفین ایجاد و رای‌هایی نیز صادر شده و در ادامه نیز به دنبال رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای تضییع حقوق ایجاد شده هستیم.

تخلف ۳۰۰۰ هزار میلیارد ریالی در بحث قراردادها و مناقصات در ادارات دولتی یکی دیگر از مواردی بود که رئیس کل بازرسی استان قم به آن اشاره و تأکید کرد: در زمینه پیگیری مطالبات و وام‌های معوق بانکی، مبلغ ۸۴۵ هزار میلیارد ریال گزارش داشته‌ایم که در این زمینه نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

طالبی از ارسال ۴۸ فقره هشدار برای دستگاه‌ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم اداره کل بازرسی قم اشاره و افزود: پیگیری رفع تصرف از ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی و مواردی این چنینی از جمله اقدامات مؤثر دیگر دستگاه بازرسی استان در سال گذشته بوده است.

وی در بخش زمینه مبحث حمایت از تولید تصریح کرد: رویکرد بازرسی استان قم حمایت از تولید بوده و در تمام بازرسی‌های به نحوی عمل شده که حمایت از تولید قفل نشود، به طوری که در این خصوص ۶۸ مورد بازدید از کارخانه‌های راکد، ۳ مورد راه اندازی مجدد کارخانه، ۵ مورد جلوگیری از تعطیلی کارخانه و ۱۸ مورد اقداماتی که موجب ایجاد افزایش تولید شده را انجام داده‌ایم.

مخالفت واقف بیمارستان گلپایگانی با تبدیل به بیمارستان اطفال

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسب نبودن جایگاه و امکانات بیمارستان کودکان در قم تصریح کرد: اقدامات زیادی برای جانمایی بهتر در خصوص بیمارستان کودکان مطابق با شأن مردم و زائران شهر قم انجام داده‌ایم، به نحوی که در این راستا با مسئولین در خصوص انتقال و ایجاد بیمارستان در قالب فضای بیمارستان گلپایگانی صحبت‌هایی انجام شد، اما مخالفت واقف این بیمارستان، مانع از این تبادل شده است.

موضوع مونوریل سیاسی شده است

مدیر کل بازرسی استان قم با اشاره به مشکل ایجاد شده در خصوص منوریل نیز گفت: پیشنهاداتی به مدیریت استان برای رفع مشکلات این پروژه، منعکس شده و باید تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود، که با توجه به اطلاعات موجود و ضرورت‌های آن لازم است جهت پیشبرد و رسیدن به هدف، این کار به بخش خصوصی محول و دولت نیز از آن حمایت نماید.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights