×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» افتتاح شد

افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» شامگاه ۳۰ آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم واقع در کیلومتر دو اتوبان قم تهران برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، عباس ذاکریان فرماندار قم، جمعی از مدیران ارشد این استان و تولیدکنندگان و صنعت‌گران برتر صنعت کفش ایران حضور داشتند.

 

جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه مترکس در راستای توجه به زنجیره تامین و عرضه صنعت کفش با نگاه ویژه به صنایع وابسته برپا شده و بنا دارد که موتور محرک برون‌رفت از خام فروشی باشد.

 

رئیس کمیسیون صادرات کفش کشور با تاکید بر اینکه کفش قم امروز در سطح فراملی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، گفت: تلاش ما در این نمایشگاه برقراری ارتباط میان صنعت‌گران با هدف ارتقای بهره‌وری، کاهش واردات و استفاده بیشتر از ماشین‌آلات بروز هستیم.

 

*۷۰ درصد صادرات صنعت کشور ایران به قم اختصاص دارد

 

شعبان‌زاده با تاکید بر اینکه استان قم قطب تولید انواع کفش‌های ماشینی در کشور است، گفت: شرکت‌های تولید و صنعت‌گران کشور می‌دانند قم چه ظرفیتی بالایی در حوزه کفش ماشینی دارد؛ ۷۰ درصد صادرات صنعت کفش کشور مرتبط با استان قم است و نگاه صنعت‌گران به این استان خاص است که حضور آن‌ها در این نمایشگاه هم بیان‌گر همین موضوع است.

 

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» خاطرنشان کرد: ایران جایگاه دوازدهم تولید کشور دنیا را به خود اختصاص داده است و با نگاهی که صنعت‌گران جوان به حوزه تولید کفش دارند امیدواریم بتوانیم تا پنج سال آینده این جایگاه را به جایگاه هشتم دنیا برسانیم.

 

وی با بیان اینکه صنعت کفش در حوزه اشتغال کشور جزو اولین‌هاست، گفت: این صنعت در حوزه کارگاه‌های محله‌محور و مشاغل خانگی جایگاهی ویژه دارد به همین علت توسعه این صنعت برای بسیاری از خانواده‌ها اهمیت دارد.

 

شعبان‌زاده استفاده از ماشین آلات پیشرفته را راهکارهای برای توسعه صنعت کفش دانست و گفت: ۲۰ سالی است که ماشین‌آلات ما بروز نشده و این بهای تولید را افزایش می‌دهد اما با بروزرسانی ماشین‌آلات می‌توانیم به افزایش تولید، کاهش خروج ارز و افزایش ارزآوری برسیم و اکنون این مهم در دستور کار است.

 

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم از فعالیت ۳۵ هزار نفر در صنعت کفش قم یاد کرد و گفت: ۱۰ هزار نفر از این افراد به صورت مستقیم در این صنعت اشتغال دارند و ۲۵ هزار نفر نیز در قالب مشاغل خانگی در این صنعت فعالیت دارند.

 

* ۵۰۰ هزار نفر در صنعت کشور اشتغال دارند

 

عضو هیأت مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: ۵۰۰ هزار نفر در صنعت کفش کشور اشتغال دارند و این صنعت ۷۳ گروه تولیدی را با خود درگیر می‌کند و سه هزار و ۱۰۰ بخش تولیدی دارد.

 

شعبان‌زاده با بیان اینکه قم در سطح کشور از نظر اشتغال جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، گفت: قم در تولید کفش‌های ماشینی رتبه نخست کشور را دارد.

 

همچنین، محسن سلیمانی دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» مطرح کرد: در این نمایشگاه به دنبال این هستیم تا با تقویت ظرفیت صنعت کفش بتوانیم صادرات ۶۰۰ میلیون نفری همسایه‌های ایران را به دست آوردیم و تحول بزرگی در عرصه اقتصادی کشور رقم بزنیم.

 

وی با بیان اینکه دستاوردهای مهمی طی دو سال گذشته در صنعت کفش و صنایع وابسته به آن محقق شده است، گفت: در نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زنجیره تامین صنعت کفش و صنایع وابسته به عرضه گذاشته‌اند که در میان این شرکت‌ها، ۳۰ شرکت خارجی حضور دارند.

 

سلیمانی با تاکید بر انعکاس رسانه‌ای این رویدادهای فراملی در قم عنوان کرد: تلاش ما این است که طی ۳۰ آبان‌ماه تا سوم آذرماه میزبان خوبی برای مهمانان ویژه این نمایشگاه باشیم و ظرفیت‌های قم را نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح فراملی معرفی کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights