×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فقدان زمین دولتی در هسته مرکزی شهر از مشکلات استان قم است / ایجاد غرفه های کوچک عرضه صنایع دستی راهکار موقت کمک به هنرمندان قمی

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم امروز در نشست بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد درباره حل مشکل محل عرضه صنایع دستی در استان قم دو راه حل مطرح کرد و گفت: راه حل نخست ایجاد یک سازه دائم در یک زمین است که به صورت دوره‌ای به هنرمندان صنایع دستی تخصیص پیدا کند.

وی افزود: می‌توان زمینی در اختیار آن‌ها قرار داد که خود صاحبان صنایع میان هنرمندان به صورت دوره‌ای تقسیم کنند.

استاندار با اشاره به آمادگی مدیریت ارشد استان برای تغییر کاربری زمین برای عرضه محصولات صنایع دستی گفت: یکی از مشکلات اصلی قم فقدان زمین دولتی در هسته مرکزی شهر است و اگر شهرداری بتواند در هسته مرکزی شهر غرفه‎‌هایی را در مدت محدود به صنایع دستی اختصاص دهد می‌تواند بخشی از مشکلات این هنرمندان را رفع کند.

وی افزود: همان‌طور که در مناسبت‌های مختلف مانند نیمه شعبان در مسیر جمکران موکب‌هایی را برپا می‌کنیم، می‌توانیم درکنار آن‌ها غرفه‌های عرضه صنایع دستی و هنر قم را نیز برپا کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه الزاما نباید در این فضاها شاهد حضور ۱۰۰ غرفه باشیم، خاطرنشان کرد: باید باتوجه به شرایط موجود و زیرساخت‌ها حتی اگر شده ۱۰ غرفه داشته باشیم نیز باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

وی درپایان تصریح کرد: در محل‌هایی که شاهد تجمع زائرین و مسافرین هستیم باید غرفه‌های صنایع دستی ایجاد شوند و این موضوع تنها با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights