×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هنرمندان صنایع دستی قم مکانی برای عرضه محصولات ندارند / پیشنهاد ساخت شهرک صنفی فعالان صنایع دستی

ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم امروز در نشست بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مجموعه مشکلات هنرمندان استان، گفت: نخستین و مهمترین مشکل هنرمندان قمی فقدان زمین برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و ایجاد نمایشگاه دائمی است.

وی با بیان اینکه هنرمندان با مشکلاتی در حوزه بانکی برای دریافت تسهیلات مواجه هستند دارند گفت: علت اصلی این مشکلات دشواری تامین وثیقه برای خرید تجهیزات و ارائه فاکتور مرتبط است.

معاون استاندار قم مسائل مالیاتی را از دیگر مشکلات هنرمندان قمی عنوان کرد و افزود: این مشکل بیش‌تر برای سازندگان محصولات از جنس نقره و زیورآلات است چراکه فعالان این بخش بدلیل نداشتن یک صنف مستقل از طلافروشان باید مالیاتی که طلا فروشان می‌دهند را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنرمندان قمی مکانی برای عرضه ندارند و مکان‌های فعلی نیز گران قیمت هستند، افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از هنرمندان اگر زمینی نیز در اختیار داشته باشند امکان ساخت هم ندارند، شرکت شهرک‌های صنعتی پیشنهاد ایجاد شهرک صنفی را ارائه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights