×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هرساله با شروع فصل گرما، فعالیت کنه تارتن افزایش می‌یابد و این آفت با ایجاد لایه‌های تار عنکبوتی روی بیشتر گونه‌های درختی و درختچه‌ای باعث جذب شدن گردوخاک به گیاهان و عدم آب‌رسانی و خشک شدن آن‌ها می‌شود.
که در این زمینه در سال‌های گذشته به مدت دوماه از آفت‌کش شیمیایی اختصاصی این کنه استفاده می‌شد که با توجه به حجم سم‌پاشی بالای سطح فضای سبز شهر، در سال ۱۴۰۰ با توجه به تحقیقات کلینیک فنی سازمان پارک‌ها، ماده جدیدی به‌عنوان کودسم ارگانیک شناسایی شد که نتایج تحقیقاتی و آزمایشگاهی مناسبی داشت و امسال به‌صورت نیمه پایلوت در مناطق یک، دو و هفت خصوصاً برای دیوار سبز بلوار شهید سلیمانی از این ماده برای مبارزه با آفت کنه تارتن استفاده‌شده است.
در این راستا استفاده از کودسم ارگانیک سیلیکات پتاسیم به جای استفاده از سموم شیمیایی برای مقابله با آفات درختان در دستور کار قرار گرفت که پتاسیم یک ماده مفید مغذی برای گیاهان است.
همچنین سیلیس هم باعث ایجاد ذرات ریز و زبر روی گیاهان شده که از فعالیت آفات مکنده و برگ‌خوار روی درختان جلوگیری می‌کند که مزیت دیگر این ماده نسبت به کودهای شیمیایی این بوده که وقتی سموم شیمیایی روی درختان استفاده می‌شود آفات بعد از چندسال به آن‌ها عادت می‌کنند اما سموم ارگانیک این‌طور نیستند.
گفتنی است اگر امسال این ماده در سطح فضای سبز شهر جواب‌گو باشد، در سال‌های آینده به‌صورت کامل این ماده استفاده‌شده و از سموم شیمیایی کمتری استفاده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights