×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مدیرکل اوقاف استان قم و جمعی از دست اندرکاران برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی اظهار کرد: شبهات و سوالات بسیاری راجع به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مطرح می‌شود که علمای دینی به آنها پاسخ می‌دهند و سعی در روشنگری دارند اما برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم هم ابزار مناسبی برای آشنایی با معارف ناب کلام وحی است و موجب آشنایی نسل جوان با مفاهیم آسمانی این کتاب می‌شود.
وی افزود: تربیت حافظان و قاریان قرآن مجید و همچنین مربیان حفظ و قرائت، اقدام موثری است که بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب و به همت سازمان‌هایی همچون اوقاف و امور خیریه محقق شده البته نباید به نقطه فعلی راضی باشیم بلکه باید همواره نگاهمان رو به جلو باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نسل امروز تشنه معارف قرآنی و اسلامی است گفت: حرکت مسابقات سراسری قرآن کریم به سمت تدبر در کلام وحی و تفسیر قرآن، شایسته تقدیر است و نشان می‌دهد این مسابقات رو به پیشرفت بوده است.
وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات باشد بلکه باید قرآن را در همه شؤون و ابعاد زندگی افراد جامعه وارد کرد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: قرآن کتاب الهی و برنامه زندگی بندگان است و قلوب انسان‌ها را صیقل می‌دهد، نوری که مسیر درست زندگی را به آدمیان نشان می‌دهد و به این ترتیب بندگان خدا را مشمول رحمت الهی قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) نیز گنجینه‌ای گرانبهاست که باید پاس داشته و به نسل امروز و آینده معرفی شود هر چند کلام حضرت بیش از اینهاست و سید رضی تنها بخشی از آنها را گرد آورده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: رهبر معظم انقلاب و بسیاری از بزرگان، در کنار قرآن همواره به مطالعه نهج البلاغه نیز می‌پردازند و سیره علمای گذشته نیز همین بوده است.
امام جمعه قم افزود: هر چند فعالیت‌های گسترده‌ای در خصوص نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انجام شده ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و کارهای زیادی باقی مانده است.
وی با بیان اینکه رشته‌های تخصصی مربوط به نهج البلاغه در مراکز حوزوی تاسیس شده است گفت: لازم است از طریق هم افزایی با مراکزی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، اینگونه فعالیت‌ها توسعه یابند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights