×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاونت پرورشی مدارس در محور امید و نشاط آفرینی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با به فال نیک گرفتن تقارن هرساله سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: خدا را شاکریم که در دوره‌ای قرار گرفتیم که شهیدان را درک کردیم یا لااقل وصف آنان را از مادران، پدران و هم‌رزمان‌شان شنیده‌ایم. جا دارد که هفته پرافتخار و پراعتبار دفاع مقدس را به همه ملت ایران و به‌خصوص خانواده شهیدان تبریک عرض کنم.

 

وی درباره فعالیت‌های پرورشی در سال جدید مطرح کرد: برنامه‌های پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ را بر پنج محور اصلی ایمان، امید، خردورزی، هویت و نشاط پایه‌ریزی کردیم.

 

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه به تشریح این پنج محور پرداخت و افزود: مقصود ما از ایمان، معنویت و به‌ویژه برگزاری نماز جماعت و نماز اول وقت بوده است و معنای امید را نیز هر دانش‌آموز دو اردو درنظر گرفتیم.

 

او در رابطه با خردورزی توضیح داد: با توجه به چالش‌های اجتماعی گذشته و پیش رو، در محور خردورزی بایستی به هر دانش‌آموزی حداقل یک فرصت گفت‌وگو و پرسش و پاسخ بدهیم تا مسائل ذهنی را مطرح کند.

 

امینیان راجع به دو محور هویت و نشاط نیز توضیح داد: منظور ما از هویت، نقش‌آفرینی در تشکل‌های دانش‌آموزی و مقصود از نشاط این است که هر دانش‌آموز حداقل در یک مسابقه یا کارآگاه مهارتی شرکت نماید. که تمام این محورها، با محوریت مربی پرورشی و با همکاری مدیر و سایر همکاران قابل اجرا می‌باشد.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان، سال خوشی را برای تمامی معلمان، دانش‌آموزان و خانواده آنها آرزو کرد و ابراز امیدواری کرد که با همت نیروهای توانمند آموزش و پرورش و تلاش فراگیر مدیران و مربیان پرورشی، سالی پر از نشاط، هیجان و بامعنویت رقم بخورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights