×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پیشقدمی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان قم در آموزش سواد منابع طبیعی و حفظ آن

کارگاه آموزشی ویژه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با موضوع معرفی طرح همیاران طبیعت و نقش آن‌ها در مدیریت پایدار منابع طبیعی در سالن جلسات طبیعت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد.

در این نشست محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با تاکید بر اینکه امنیت زیستی مهم‌تر از امنیت غذایی است اظهار کرد: آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به عنوان پایه‌های فرهنگی استان می‌توانند نقش کلیدی و مهمی را در انتقال فرهنگ منابع طبیعی به سوادآموزان و خانواده خود داشته باشند.

قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را در راستای عملیاتی نمودن مفاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بیان کردو گفت :هدف از برگزاری این کارگاه کمک به حفظ، احیا، بهره‌برداری و توسعه و ترویج منابع طبیعی است و از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به عنوان مروجان و محافظان منابع طبیعی درخواست کرد که فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و احساس مسئولیت در قبال انفال ونعمت های خدادی را در میان سوادآموزان وخانواده آنان ترویج داده و آن‌ها را نیزدر کسوت همیار طبیعت تشویق و راهنمایی نمایند.

حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز به صورت کاربردی در خصوص اهمیت و ظرفیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: ۷۵ درصد از مراتع دارای کارکرد زیستی هستند و امنیت زیستی ما به صورت مستقیم به مراتع بر می‌گردد.

وی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به عنوان همیاران طبیعت و مروج افتخاری درخواست کرد تا اصول و قوانین لازم برای احیا، حفظ، بهره‌برداری و توسعه منابع طبیعی را در میان سوادآموزان نشر دهند.

در پایان این کارگاه از یکی از کارشناسان فعال سوادآموزی استان دراین حوزه به‌عنوان همیار طبیعت نمونه تقدیروتشکر به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights