×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دانشجوی مطالبه‌گر نسبت به مسائل جامعه خود باید اشرافیت داشته باشد/ تشکیل کمیته مشورتی با حضور دانشجویان در استانداری قم

سیدمحمد آقامیری شامگاه سه‌شنبه ۲ آبان‌ماه در جلسه ۵ ساعته دیدار با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: معتقد هستم دانشگاه برای دانشجویان صرفا محل تحصیل نیست بلکه دانشگاه محل افزایش درک سیاسی و تبادل نظرات میان دانشجوهاست.

 

وی افزود: دانشگاه محل و مبدا تحول است و اگر قرار باشد اتفاق مهمی در کشور رخ دهد ابتدا جریان آن در محل دانشگاه شکل می‌گیرد.

 

استاندار قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود تاکید کرده‌اند که مسئولین کشور در دانشگاه و میان دانشجویان حاضر شوند و با آن‌ها به گفتگو بپردازند. تاکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حوزه نشان دهنده جایگاه مهم و حساس دانشگاه و دانشجو در جامعه است.

 

آقامیری با بیان اینکه به‌دنبال تحولات فرهنگی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جدید استان به‌دنبال این است که اقدامات و تحولاتی مثبتی در حوزه فرهنگ رقم بزند، قم محل سکونت افراد از ۱۲۰ ملیت است.

 

وی اشاره کرد: در جلسات مختلف به مدیران استان گفته‌ایم که بخش عمده اقدامات بنده به عنوان استاندار قم در حوزه فرهنگ خواهد بود و نسبت به این موضوع هر دستگاه موظف به برنامه‌ریزی است.

 

استاندار قم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب چندین دهه پیش درخصوص شبیخون فرهنگی هشدار داده بودند، بیان داشت: کوتاهی در حوزه فرهنگ خطرات و آسیب‌های بسیاری برای کشور رقم خواهد زد لذا برای جلوگیری از این مسائل می‌بایست اهتمام جدی به حوزه فرهنگ داشته باشیم.

 

دکتر آقامیری با بیان اینکه دانشجو نسبت به مسائل مختلف استان محل سکونت خود باید آگاهی داشته باشد، گفت: دانشجو باید از موضوعات مربوط به استان خود آگاهی داشته باشد تا بتواند نسبت به آن‌ها تحلیل درستی داشته و مطالبه کند‌.

 

وی افزود: در جلسات مختلف به همه دستگاه‌ها ابلاغ و آن‌ها را ملزم کردیم همه اقداماتشان می‌بایست پیوست فرهنگی داشته باشد. این موضوع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و از اجرای آن دست بر نمی‌داریم‌.

 

وی افزود: ما دنبال این هستیم استان قم را به عنوان استان برتر در حوزه فرهنگ به کشور معرفی کنیم تا سایر استان‌ها از قم الگوبرداری کنند. این موضوع نیازمند مشارکت و اتحاد همه دستگاه‌های اجرایی، دولتی، حوزه‌ علمیه، دانشگاه و… است.

 

استاندار قم با بیان اینکه موضوع مونوریل تا پایان آذرماه تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: در جلسات روزهای اخیر مصوب کردیم جمعی از نخبگان استان مطالعاتی در این زمینه داشته باشند تا بدانیم چه تصمیمی برای این پروژه بگیریم. اگر قرار باشد مونوریل قم تکمیل شود با اقتدار و شجاعت پای آن خواهم ایستاد.

 

آقامیری در خصوص اینکه جز مدیریت استان هیچ کسی حق دخالت در موضوع ساخت فرودگاه قم ندارد، تاکید کرد: طی هفته‌های اخیر اسمی در رسانه‌ها مطرح شده و در این جلسه هم از وی نام برده شد، با قاطعیت تاکید می‌کنم جز مدیریت استان هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق دخالت ندارد.

 

وی افزود: واقعیت این است بحث ساخت فرودگاه و شهر گردشگری فرودگاهی کاملا متفاوت است، مدیریت استان هیچ تعهدی نداده که فرودگاه با نفرات سابق ادامه خواهد داشت. فرودگاه قم با یک مدل اقتصادی ساخته خواهد داشت.

 

آقامیری با اشاره به اینکه در تغییرات استانی با عجله و احساساتی عمل نخواهم کرد، مطرح کرد: عملکرد مدیران استان ارزیابی می‌شود و سپس با پیدا کردن جایگزین مناسب تغییراتی را اجرا خواهم کرد. دولت عوض نشده که ما به صورت اتوبوسی مدیران را جایگزین کنیم. برخی مدیران ما واقعا عملکرد خوبی داشته و خواهند داشت.

 

استاندار قم بیان کرد: بنده خود را نوکر امام زمان(عج)،حضرت معصومه(س) و مردم قم می‌دانم و هیچ منتی سر هیچ کس ندارم. من اینجا هستم تا مشکلات مردم متدین قم را حل کنم و هدفم این است که آذوقه‌ای با خود به آخرت ببرم.

 

آقامیری با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در استان قم پیشرفت قابل توجه‌‌ای داشته است، اظهار داشت: آنچه که امروز همه شاهد آن هستیم استان قم در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن جایگاه خوبی در کشور دارد.

 

استاندار قم درخصوص اینکه بسیاری از سوال‌های دانشجویان مربوط به مدیران سابق در استان است، عنوان کرد: سوالاتی از سوی دانشجویان مطرح شد که بسیاری از آن‌ها مربوط به عملکرد مدیران سابق استان است. بنده ۶۲ روز است وارد استان شدم و از

 

همان روزی که حکم بنده منصوب شد برای حل مشکلات تلاش کردم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مطالبه‌گری حق دانشجو است، اظهار کرد: بنده معتقد هستم دانشجو اجازه دارد مسائل مختلف را از مدیران مطالبه کند.

 

آقامیری افزود: مطالبه، نقد منصفانه و پیشنهادات تاثیر مثبتی در عملکرد هر شخصی خواهد داشت و خوشحالم از اینکه امشب در جمع شما دانشجویان مطالبه‌گر بودم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزهای دیدار مردمی با استاندار افزایش پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: بنده درحال حاضر روزهای یک شنبه و سه شنبه با مردم دیدار چهره به چهره دارم. به‌دنبال این هستم روز پنج‌شنبه را هم به این موضوع اختصاص دهم.

 

آقامیری درخصوص تشکیل کمیته مشورتی دانشجویی در استانداری گفت: به زودی کمیته مشورتی باحضور دانشجویان در استانداری تشکیل خواهد شد تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم اتفاقات بهتری در مدیریت استان رقم بزنیم.

 

لازم به ذکر است؛ این جلسه با حضور دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم و سخنرانی ۱۷ نفر از آنان برگزار شد.

 

خاطرنشان می‌شود مسائلی همچون مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، ضعف مدیریت شهری در تکمیل پروژه مونوریل، مشکلات فرودگاه قم، کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی در خطوط مسیرهای منتهی به دانشگاه‌های استان، انتقاد از وضعیت دیوان‌سالاری در دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights