×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم توسعه گردشگری سلامت در قم

سید هاشم دریاباری روز چهارشنبه ۶ دیماه در نشست تخصصی گردشگری سلامت در قم، با اشاره به استان های قم، شیراز و مشهد به عنوان سه شهر اصلی در گردشگری سلامت، این مقوله را به عنوان امری مهم، زمینه‌ای برای جذب گردشگران بیشتر داخلی و خارجی دانست.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها در زمینه جذب گردشگران سلامت و رونق مباحث مختلف اقتصادی و تجاری، تجربیات خوبی کسب کرده‌اند، گفت: این مهم می‌تواند در بسترسازی گردشگری سلامت در ایران موثر واقع شود.

رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، همچنین استان قم را به دلیل ویژگی‌های برجسته زیارتی و مواصلاتی، دارای زمینه اولیه جذب گردشگردان داخلی و خارجی حوزه سلامت و درمان دانست.

دریاباری تاکید کرد: باید این زمینه‌های بالقوه، تقویت و ارتقا یابد و ورود بخش خصوصی به این عرصه سبب ارزآوری و رونق محورهای مختلف حوزه بهداشت و درمان خواهد شد.

مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست بر مأنوس بودن سفر و زیارت به عنوان دو مقوله مهم برای توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد.

همچنین در این مراسم علیرضا ارجمندی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم نیز گردشگری سلامت را به عنوان امر مهم، زمینه‌ای برای جذب گردشگران بیشتر داخلی و خارجی دانست.

این نشست با هدف توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز در قالب چهار کارگروه تخصصی آسیب شناسی و گردشگری سلامت؛ دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت؛ طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت و ظرفیت شناسی گردشگری سلامت و اطلاع رسانی ادامه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights