×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نصب ۱۱۰ تابلو ویژه محل عبور معلولان در شهر قم/ تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور

حسین شعبان‌زاده نصب بیش از ۱۱۰ تابلو ویژه محل عبور و مرور معلولان و تابلو مخصوص سامانه های ویلچر رو در مناطق هشتگانه شهر را از جمله اقدامات این سازمان در خصوص افراد دارای معلولیت عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه و ایجاد محیط‌های مناسب شده بدون مانع برای همه آحاد جامعه با ظرفیت‌های جسمی و حرکتی، ذهنی و روانی متفاوت اقدامی ضروری و موجب ارتقاء کیفیت زندگی است.

وی همچنین تحقق “شعار برابر سازی فرصت های شغلی و آموزشی به صورت یکسان برای همه افراد جامعه” را یکی از اهداف مهم مورد نظر شهرداری و معاونت حمل و نقل دانست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم توجه ویژه به بحث افراد دارای معلولیت را یادآور شد و گفت: در نظر گرفتن چالش‌های این افراد و توجه به آن، فرصت توانمندسازی افراد دارای معلولیت را فراهم کرده و موجب زمینه‌سازی مشارکت اجتماعی آنان خواهد شد.

وی افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک، ضمن انجام پیگیری‌های متعدد در راستای مناسب‌سازی و ایمن‌سازی معابر و گذرگاه‌های عرضی عابرپیاده برای استفاده معلولین و سالمندان در مناطق هشتگانه، در بودجه سال جاری نسبت به پیش بینی ردیف‌هایی همچون اجرای طرح هندسی تقاطع‌های چراغدار در مناطق به صورت همسطح، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، خرید و نصب تابلوهای مانند محل پارک معلولین و… ، خرید خدمات پل‌های عابرپیاده و تجهیز آنها به آسانسور اقدام کرده است.

شعبان‌زاده پیگیری و انجام آزمایشات مکرر با گروه‌های دانش بنیان از مشهد، تهران و اصفهان به منظور اجرای مسیر بساوایی و انجام مراحل آزمایشی دستگاه آلارم صوتی و سخنگو برای نابینایان را از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد.

وی با اشاره به ساخت آسانسور به منظور مناسب سازی پل عابر پیاده برای استفاده معلولین و جانبازان گفت: در سال جاری دو دستگاه آسانسور پل عابر پیاده راه اندازی و ۸ دستگاه پله برقی که ۴ دستگاه در پردیسان و ۴ دستگاه در یزدانشهر و خیابان جمهوری قرار دارند، نصب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights