×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بحران کمبود تخت اقامتی در قم

علیرضا ارجمندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و نزدیکی هفته گردشگری با اصحاب رسانه که در خانه تاریخی یزدان پناه برگزار شد با بیان حوزه‌های مختلف گردشگری اظهار داشت: گردشگری صرفا اقتصادی نیست بلکه می‌تواند رویکرد فرهنگی، انگیزه‌های معنوی و نظایر آن را هم در بر بگیرید که در خصوص ریکرد فرهنگی و مذهبی شاهد ظهور آن در ایام محرم و صفر و اربعین هستیم.

او با اشاره به اجرای سیاست گزاری‌های جدید در اداره کل متبوع خود از ایجاد زائر سراها در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در این زائر سراها پذیرش به صورت گروهی و انفرادی است که با حداقل امکانات و حداقل قیمت به مسافران خدمات می‌دهند، که در حال حاضر چهار ساختمان در استان این قابلیت را دارا می‌باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان اولویت سیاست تشویق سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: ایجاد تخت اقامت ارزان قیمت در استان به همراه ارتقاء کیفیت خدمات از خواسته‌های ماست که مدام پیگیر آن هستیم، ولی با توجه به حضور بیش از ۱۵ هزار دانشجوی خارجی که جدید در قم جذب شده‌اند با کمبود بسیار شدید و بحران گونه تخت در استان روبرو هستیم.
ارجمندی ظرفیت تخت‌های موجود استان را ۱۵ هزار تخت عنوان کرد و افزود: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا تخت‌های اقامتی استان، ماه گذشته دو هتل افتتاح شد، همچنین در هفته دولت دو هتل و در هفته گردشگری نیز دو هتل دیگر افتتاح خواهد شد.
وی با بیان افتتاح اولین هتل ۵ ستاره استان در سال آینده عنوان کرد: متاسفانه در استان هیچ هتل ۵ستاره ای نداریم. قرار است اولین هتل ۵ستاره سال آینده افتتاح شود. استان قم نیازمند تخت های اقامتی ارزان قیمت است و امیدواریم در چند ماه آینده عرضه  و تقاضا را به تعادل برسانیم.
ارجمندی گفت: در حوزه سرمایه گذاری ۶۲ مجوز موافقت اصولی با ۲ هزار و ۳۰۰‌میلیارد ریال اعتبار در قم وجود دارد از اشتغال که ۲ هزار و ۱۰۰‌نفر در قالب افتتاح این طرح ها است.
وی افزود: ۲۳ طرح با تسهیلات از محل رونق تولید در سال گذشته با اعتبار ۶۰‌میلیارد تومان داشتیم که ۳۱۰ اشتغال ایجاد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد زائرشهر در استان هستیم، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب در یکی از مناظق نمونه گردشگری آنجا را به زائرشهر تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: ۶۱ پروژه با ۴۲هزار میلیارد تومان اعتبار در حال آماده شدن برای بهره برداری است. همچنین ۸پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیدهاست.
ارجمندی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها تسهیلات روستایی دریافت کرده اند، عنوان کرد: سال گذشته ۱۹میلیارد تومان برای پروژه ها تسهیلات روستایی پرداخت شد.
وی گفت: اواخر مهرماه نمایشگاه صنعت گردشگری را در استان قم خواهیم داشت و امید است بتوانیم غرفه های فعالی داشته باشیم تا استان قم‌ باید در کشور برجسته شود و شرکت کنندگان در این نمایشگاه به عنوان مبلغان گردشگری استان قم فعال باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت ادامه داد: در استان قم یک استان گردشگری مذهبی است که به برکت حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران بدون تبلیغات میلیون ها گردشگر وارد آن می شوند و امروز قم به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگران خارجی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights