×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

علی احمدی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به رویه دستگاه قضا مبنی بر کاهش احکام حبس و جرائم نقدی محکومان و صدور احکام جایگزین، برخی از قضات آرای سبز و زیست محیطی صادر می کنند که اقدام ارزشمندی است.

وی با اشاره به صدور رأی پاکسازی طبیعت توسط یکی از شعب دادگاههای کیفری برای یکی از محکومان، خاطرنشان کرد: این رأی صادره مبنی بر پاکسازی اطراف جاده قم ـ ساوه از زباله های مضر طبیعت و محیط زیست به مدت دو سال هر هفته هشت ساعت بوده که نظارت آن برعهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم قرار گرفته است.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست قم با بیان اینکه صدور آرای سبز از سوی مراجع قضایی می تواند به فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه کمک کند، گفت: صدور احکام قضایی و میزان جرائم در حوزه محیط زیست نیز باید بازدارنده بوده و از وقوع تخلفات در عرصه های زیست محیطی پیشگیری کند.

وی در پایان با اشاره به نگاه بسیار مثبت و سازنده دستگاه قضا نسبت به مسأله محیط زیست به ویژه در سالهای اخیر، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مسأله محیط زیست در تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه، با هرگونه تخلفات زیست محیطی بر اساس قوانین و ضوابط به شدت برخورد می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights