×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

“کرار انصاری منش” ابتدا با بیان اینکه این شبکه ویژه کودکان و نوجوانان است که در بستر ماهواره و اینترنت فعالیت می کند، گفت: شبکه هدهد در سال ١٣٨٩ تحت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران ایجاد شد و اکنون فعالیت خود را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی ادامه می‌دهد.
وی هدف از راه اندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای زیر ساخت‌های تربیتی، فکری و اعتقادی اقشار نوپای جامعه ذکر کرد و افزود: ماموریت این شبکه توانمند سازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعه ای اخلاق مدار و خلاق است.
انصاری منش با اشاره به اینکه دوران کودکی هر فرد نقش بسزایی در خلق و خو و پیشرفت جامعه دارد ابراز کرد: به همین دلیل شبکه جهانی هدهد به صورت تخصصی و هدفمند کودکان را مخاطب خود قرار داده است و تولید برنامه‌های متنوع کودک، پخش انیمیشن های روز دنیا و موافق با سیاست های کلی شبکه، تولید نماهنگ های آموزشی، فرهنگی و مذهبی و نیز پخش مسابقات زنده و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی کمیت و رضایتمندی مخاطبان را بزرگترین سرمایه هر رسانه و شبکه ای ذکر کرد و افزود :به همین دلیل و با توجه به گرایش کودکان و جامعه به فضای مجازی در سال های اخیر، شبکه هدهد نیز در جهت بهنیه سازی و جذب مخاطب بیشتر دست به تغییراتی زده است که هدف آن بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در تولید برنامه‌ها و جلب‌ رضایت آنان بوده است.
انصاری منش از جمله اقدامات جدید شبکه هدهد را ساخت اپلیکیشن فارسی و عربی خاص آن ذکر کرد و گفت: این برنامه یک مجموعه کامل دیجیتال کودک است و ابتدا به همراه آنتن فقط پخش زنده شبکه را به عهده داشت اما در حال حاضر بخش‌های متنوعی دارد که از میان آنها می‌توان به “هدهد نما” برنامه‌های تولیدی، آرشیوی و بخش vod ، هدهد آوا و فایل های صوتی اشاره کرد که در برخی موارد آواها و ویدیوها بیش از ده میلیون بار دانلود شده است.
وی از بخشهای جدید “هدهد گیم” و “هدهد مارکت” به عنوان قسمت های در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازیهای موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود. همچنین هدهد مارکت یک بازار سالم محصولات کودک شامل لوازم التحریر، پوشاک، اسباب بازی و….. است و تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم خواهد بود.
مدیر شبکه جهانی هدهد با تاکید براینکه زیر ساخت های دیجیتال در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار پیشرفته تر است گفت: برنامه موبایلی هدهد قرار است سه زبانه شود و در حال حاضر نیز بخشی از محصولات ما به زبان هندی ترجمه شده و در شبکه های اسلامی هند پخش می شود و با افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است تا در تولید محتوا همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از شبکه گفت: بعضاً برای برخی مسابقات شبکه بیش از نیم میلیون نفر در نوبت هستند و برخی برنامه ها بیش از ۶ میلیون بازدید داشته است.
انصاری منش با بیان اینکه ممنوعیت ماهواره نباید باعث شود که ما از تولید محتوا در این رسانه غافل شویم گفت: متاسفانه سطح سواد رسانه‌ای در بین خانواده ها پایین است و ما باید آموزش دهیم که خانواده ها از چه محتوایی استفاده کنند که در آینده برای فرزندان آنها مفید باشد و به مشکل بر نخورند. در حال حاضر ما ۴ تا ۵ میلیون بیننده داریم که ٩٠ درصد آنان در ایران هستند و ٧٠٠ هزار نفر از اپلیکیشن هدهد استفاده می کنند و همه علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از سایت شبکه یا کافه بازار دانلود کنند.
وی همچنین اظهار کرد: با صدای و سیمای جمهوری اسلامی تعامل خوبی داریم و در موارد مختلف برنامه های تولیدی ما در شبکه پویا و دیگر شبکه های سیما پخش می شود و ما نیز از مجری های توانمند صدا و سیما استفاده می کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights