×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشارکت در انتخابات، ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: با بیان اینکه انتخابات پیش رو نیازمند یک مشارکت خوب و بسیار چشمگیر است، گفت: انتخابات مجلس بسیار مهم است و نباید تحت تاثیر حرف‌های ناصحیح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتخابات خبرگان بسیار موثر و از نقاط عطف تاریخ ما است، ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند و به اقتدار و عظمت ایران می اندیشند، وظیفه قاطعانه آن‌ها مشارکت در انتخابات است.

وی تاکید کرد: مشارکت در انتخابات تنها وظیفه پیشگامان و جامعه حزب الهی نیست بلکه آن‌ها وظیفه دارند مبین و مبلغ باشند و دستاوردهای انقلاب را تبلیغ کنند و جامعه را دلگرم به حضور کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان سه کارکرد مهم مجلس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کارکردها با نمایندگان و آرای مردم شکل می‌گیرد، هیچ شبهه و ابهامی نباید ذهن ما را از مشارکت در انتخابات مجلس منصرف کند.

اعرافی ادامه داد: مجلس هم قانون گذار است و هم ناظر و هم آفریننده دولت‌ها است و به دولت ها رای می‌دهد و این سه کارکرد با نمایندگان شما و آرای شما شکل می گیرد

وی با بیان اینکه حماسه ۲۲ بهمن نشان از این بیداری و روح حماسی مردم بود، افزود: پیام این حماسه برای دشمنان عالم اسلام و ایران مقتدر آن بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید، گوهر انقلاب اسلامی همچنان درخشان است.

وی افزود: نسل امروز و گروه‌های مختلف نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب اسلامی چه پدیده‌ای بود و چه عزت و عظمتی به ارمغان آورد.

اعرافی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی بیان داشت: فریب نخورید، اسیر معادله‌های غلط نشوید، آمریکا و صهیونیست‌ها بدانید ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ همان شکوه ۵۷ را دارد، این سیل خروشان، این فریادهای رسا و این عظمت ملت ایران، امروز در ایران و در محور مقاومت متجلی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: پیام این حماسه به مسئولان آن است که به همت، دانش و کارشناسی خود بیفزایید و تلاشتان را مضاعف کنید تا گره از کارهای مردم گشوده شود.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جشن های باشکوه نیمه شعبان و سیل خروشانی که در ایام نیمه شعبان از ایران و جهان به قم می آیند یک اتفاق بزرگ در عالم فرهنگ و معنویت است و امیدواریم امسال نیز شاهد شکوه شعبان در نیمه آن باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights