×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پای درد و دل جانباز دفاع مقدس و ایثارگر جبهه سلامت
سید کاظم موسوی

 

گرچه مجال اندک برای گفتن یکایک این تخلفات است ولی طی مصاحبه ای کوتاه به دیدار پزشکی رفتیم و پای درد دل وی لحظاتی نشستیم .

پزشک جانبازی که زمانی در جبهه حق علیه باطل جهاد کرده و اکنون در جبهه بهداشت و درمان مدافع جان و سلامت مردم می باشد .

دکتر مهدی اعرابی از یادگاران دفاع مقدس و چهره ای مردمی و ایثارگر که سالها برای مردم قم طبابت کرده و خود را وقف نظام سلامت کرده است.پزشکی که با وجود جانبازی از ناحیه پا حرفهای زیادی دردل دارد حرفهایی از جنس تلخ ولی شنیدنی.گرچه مطالب دکتر اعرابی در جای خود بزودی بررسی تخصصی خواهد شد ولی مصلحت دیده شد نکاتی ازین مصاحبه به صورت خلاصه وار در اختیار مردم قم قرار گیرد.

آقای دکتر بفرمایید که شما چندسال است که مشغول امر طبابت هستید و زمان خودرا چگونه گذراندید،بنده حدود بیش از سی سال است که در سنگر بهداشت و درمان مشغول طبابت و خدمت به مردم هستم انشالله که خداقبول کند این تنها جمله ای بود که دکتر اعرابی بیان کرد و فقط فقط خدمت به مردم را در پاسخ سوالات می داد ولی دکتر حرفهای دیگری هم داشت.دکتر اعرابی از وضعیت نابسامان مدیریتی علوم پزشکی قم گفت و افزود مدتهاست که شاهد تخلفات صنفی و حرفه ای در حوزه مدیریت علوم پزشکی قم هستیم ولی کمتر کسی شنوای ما بوده البته دکتر امیرابادی نماینده مردمی و محبوب قم همواره شنوای دردل ما بوده و اقدامات مهمی را نیز انجام داده است .

دکتراعرابی در بخش دیگری به موضوع اقدامات افراد غیر ذیصلاح در حوزه علوم پزشکی قم اشاره کرد و افزود ماشاهد هستیم افرادی غیر مرتبط و غیر متخصص در مهمترین تصمیم گیریهای علوم پزشکی قم اعمال نظر و دخالت کرده و جای تاسف دارد ، علوم پزشکی مکان مهمی است که با جان مردم سروکار دارد لذا نباید هرکسی را دراین حوزه ورود داد.

دکتر اعرابی در ادامه به موضوع معوقات پزشکی و کادر درمان اشاره کرد و افزود بسیاری از پرسنل زحمتکش بیمارستانی مدتهاست در انتظار حقوق معوقه خود هستند در حالی که شاهد بریز و بپاش کلان در علوم پزشکی قم هستیم که اینهم جای تاسف فراوان دارد چگونه ممکن است کادر زحمکتش شبانه روز جهاد کنند ولی حقوق انها صرف امور غیر مهم شود و این عزیزان مدتها بدون حقوق و بدون هیچ گونه چشمداشتی فعالیت می کنند .

دکتراعرابی در ادامه ضمن استقبال از زمزمه تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت این امر باید هرچه سریعتر صورت پذیرد چرا که بدنه خسته و درمانده علوم پزشکی قم نیازمند نفسی تازه و مدیریت جهادی و خالصانه می باشد .

دکتر اعرابی در پایان با اشاره بر لزوم رسیدگی سریعتر به موضوع تخلفات علوم پزشکی قم افزود مجموعه ای از افراد مختلف با مناصب گوناگون درکنارهم اقدامات متخلفانه و پی در پی مرتکب شده اند که لازم است وزارت خانه و مسئولان قضایی سریعتر بر این موضوع ورود کرده و با خاطیان جان و سلامت و نظام بهداشت و درمان برخورد جدی نمایند.

 

گزارش و تنظیم : سید کاظم موسوی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights