×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وعده رئیس جمهور در خصوص کاهش تورم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در «سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، حضور در این جمع را برای خود و دولت مغتنم توصیف و تصریح کرد: ارتباط دولت با حوزه‌های علمیه عموماً و با حوزه ‌علمیه قم خصوصاً که همواره مبدأ و حامی انقلاب شکوهمند اسلامی و نهادهای انقلاب‌ اسلامی بوده و خود را نسبت به این حمایت در عرصه‌های کادرسازی،‌ محتواسازی و مراقبت از امور متعهد می‌دیده برای هر دو طرف اطمینان‌بخش بوده و سرمایه‌ای بزرگ تلقی می‌شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفت و ساختار و سازمان آن با هدف اداره اجتماع بر پایه دین ایجاد شد، افزود: جمهوری اسلامی به دنبال اثبات کارآمدی دین در عرصه اداره زندگی اجتماعی انسان معاصر بود. باور داریم که در مقابل تمدن‌های مدعی که امروز در دنیا وجود دارد، اجتهادی تمدن‌ساز وجود دارد که با وجود همه تطورات و اتفاقات و نوآوری‌هایی که در جهان صورت گرفته در مقابل هیچ سؤالی از پاسخ بازنمی‌ماند و مبتنی بر فقه جعفربن‌محمدصادق(ع) می‌تواند پاسخگو و تأمین کننده همه نیازهای امروز جامعه بشری باشد.

۴.۲ درصد، کنترل رشد نقدینگی از ۴۶ درصد به ۲۶ درصد، جلوگیری از اضافه برداشت مؤسسات مالی، افزایش ده‌ها برابری همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارتخانه‌های اقتصادی و صنعتی، جبران بخش قابل توجهی از ناترازی در بخش آب، برق و گاز، رفع تنش آبی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روستا، شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید بیش از مجموع تعداد مالیات‌دهندگان در گذشته در راستای اجرای عدالت مالیاتی، توزیع بودجه و اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در دو سوم استان‌های کشور را از جمله اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و رفع مشکلات اولویت‌دار کشور عنوان کرد.

تورم حتماً کاهشی می‌شود/ دولت گفتمانی جز گفتمان امام و رهبری ندارد

رئیسی با اشاره به شکست دو راهبرد دشمن در ناامیدسازی مردم و انزوای کشور افزود: ما مبتنی بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی توانستیم با پیوستن به پیمان‌ها و ائتلاف‌های بزرگ جهانی نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا و اتصال اقتصاد کشور به زیرساخت‌های اقتصادی کشورهای عضو این پیمان‌ها پروژه انزوای کشور را به شکست بکشانیم و با غلبه بر بسیاری از کمبودها، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها دشمن را در ناامیدسازی مردم نیز ناکام بگذاریم.

رئیس جمهور، نمایش کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی مردم را وظیفه و مسئولیت سنگین دولت دانست و نقش علما و حوزه‌های علمیه را نیز در جهاد تبیین برای امیدآفرینی در جامعه و تقویت ایمان مردم را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

رئیسی همچنین بر ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله وضع موجود با وضع مطلوب با برقراری عدالت در اجرا، قانون‌گذاری و داوری تأکید کرد و نقطه نظرات اصلاح‌گرایانه علما و اندیشمندان را در این مسیر راهگشا و موجب غفلت‌زدایی از عملکردها عنوان کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به موضع قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: آنچنان که در اجلاس ریاض نیز بیان کردم امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین به تأیید همه ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان رسیده، نقاب از چهره نفاق کنار زده شده و ماهیت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی بر همگان آشکار شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights