وی با بیان اینکه این ایات مربوط به فسادهای قوم یهود است، گفت: شاید تأویل این آیه نیز مربوط به یهود امت پیامبر(ص) باشد که دین را تبدیل به ابزار قدرت کردند و کاری کردند که خودشان ارباب جامعه شوند و راه را بر اوصیاء می بندند و آنها را به قتل می رسانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند وعده نصرت سیدالشهدا(ع) را در این آیه داده و در عین حال که از ریختن خون به ناحق منع میکند اذن به قصاص می دهد، افزود: روایات ذیل این آیه آن را تطبیق به سید الشهدا(ع) و قصاص قاتلان سیدالشهدا(ع) به دست امام زمان(عج) کرده اند.
وی با بیان این که در روایات است که مراد از خون مظلومی که ریخته شده خون اباعبدالله(ع) است، افزود: خداوند امام زمان (عج) را قصاص کننده خون اباعبدالله(ع) قرار داده و ایشان در قصاص خون اباعبدالله(ع) همه کسانی که به نحوی در این ظلم شریک بوده اند را قصاص می کند.
میرباقری با بیان اینکه ریختن خون همه دشمنان در قصاص خون امام حسین علیه‌السلام اسراف نیست، گفت: امام رضا علیه السلام فرموند امام زمان(عج) که قیام می کنند نسل قاتلان امام حسین علیه السلام را به خاطر گناهی که پدرانشان انجام داده اند می کشند زیرا آنها نیز به گناه پدران خود راضی هستند و به آن افتخار می کنند و هر کسی راضی به کاری باشد مانند این است که آن کار را انجام داده است.
وی با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام که فرمودند با وجود کشته شدن قاتلان امام حسین علیه السلام به دست مختار انتقام خون ایشان هنوز گرفته نشده است، افزود: خداوند از خون امام حسین علیه السلام به هیچ وجه نمی گذرد امام عسکری(ع) در روایتی فرمودند عذاب قاتلان اباعبدالله(ع) از عذاب بنی اسرائیل که بعد از زیرپا گذاشتن ممنوعیت صید در روز شنبه مسخ شدند بسیار بیشتر است و یقینا عذاب خواهند شد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) نسل قاتلان امام حسین علیه السلام را از میان برمی‌دارند، گفت: خدا هیچ وقت عقوبت اعمال را به تأخیر نمی‌اندازد اینکه چرا خداوند همان موقع آنها را عذاب نکرد به خاطر حکمتی است همانطور که خداوند از روی حکمتی عقوبت شیطان را به تأخیر انداخته است عقوبت قاتلان امام حسین علیه‌السلام نیز تا ظهور امام زمان(عج) به تأخیر افتاده است تا بساط سقیفه و شیطان یکجا جمع شود.
وی با اشاره به شراکت انسان‌ها در ثواب و عقاب همدیگر، اظهار کرد: افرادی که راضی به یک کار خیر باشند در ثواب آن شریک هستند و در مقابل کسانی که راضی به کار بدی هم باشند در عقاب آن شریک هستند بنابراین فرزندان قاتلان امام حسین علیه‌السلام که بر جنایت پدران خود راضی باشند نیز در عقاب آنها شریک خواهند بود.
میرباقری ادامه داد: به همین خاطر ما در زیارت عاشورا بر امت هایی که باعث و بانی این جنایت شدند و کسانی که این جنایت را انجام دادند و امت‌هایی که از این افراد تبعیت می کنند لعنت می فرستیم.
وی با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا عالم را به دو جبهه تقسیم کردند، گفت: قیام امام زمان(عج) به قدری دقیق است که در روایت است حتی اگر یک مؤمن در صلب کفار باشد حضرت قیام را به تأخیر می‌اندازند تا کاملا مؤمنین از کفار جدا شوند بنابراین کسانیکه در مقابل امام زمان(عج) می ایستند هیچ بهره ای از ایمان نبرده اند و جنایت پیشگان و حامیان جنایت در روی زمین هستند که خون‌شان هدر است و هیچ احترامی ندارند.