×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معارفه رئیس جدید شبکه جهانی ولایت

آیت الله اعرافی  در دیدار مسئولین و کارگزاران شبکه جهانی ولایت که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ابراز داشت: شبکه ولایت با حمایت و هدایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی راه اندازی و بعد از طی مراحل و ادوار، امروز به یک بلوغ خوبی رسیده و بر ما پنهان نیست که یکی از شخصیت های موثر در ابعاد گوناگون حوزه حضرت آیت الله مکارم می باشند که شخصیت بارزی در حوزه هستند و ایشان همیشه کنشگر فعال قوی در عرصه فرهنگ و علم فراتر از حوزه می باشند و همچنین یک پشتوانه علمی فرهنگی و انقلابی برای حوزه هستند و یکی از این جاهایی که خوش فکری و دوراندیشی این مرجع بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد فعالیت ها شبکه ولایت می باشد که بیش از یک دهه از فعالیت آن می گذرد که واقعا شبکه با ارزشمندی است که در طی ادوار و مراحل آثار پر خیر و برکتی در عرصه بین الملل داشته است.
آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: حجت‌الاسلام علوی رئیس جدید شبکه ولایت، فردی جوان، خوش فکر و کارآزموده است و در خود سیستم بوده و آشنای با شبکه می باشد و در مدیریت شبکه تدبیر خوبی دارد.
وی تصریح کرد: شبکه ولایت باید زبان آذری خود را فعال کند، البته با توجه به گسترش گویش گران به زبان آذری و ضرورت ها که بطور ویژه مطرح بود تشخیص داده شد این بخش فعال شود و به این مناسبت این زبان جدید به زبان های دیگر شبکه اضافه شد.
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: باید قم شبکه های گوناگون منسجم و زنجیره وار داشته باشد که همه زبان ها و مسایل گوناگون دنیا را پوشش دهد، البته بعد نرم افزاری این امر در قم وجود دارد و این سرمایه ای است که می توان بر اساس فضای مجازی و رسانه شکل داد و همه دنیا را تحت پوشش خود قرار دهد و این امر نیازمند رویکردی قوی در عرصه بین الملل می باشد، همانطور که شبکه ولایت شبکه پیشگام و قوی در عرصه بین الملل می باشد با رویکرد حوزوی می بایست در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام گام بردارد.
وی با بیان این که رابطه حوزه با شبکه ولایت متفاوت با شبکه های دیگر است ابراز داشت: این شبکه انتصاب به مرجعیت دارد، لذا مسئولین حوزه ارتباط با شبکه ولایت را امر مهم برای خود قرار دهند،چرا که در حوزه ظرفیت های وجود دارد که می تواند بصورت رسمی تری این اتفاق نظر مورد توجه باشد. می تواند همکاری های مهمی پایه ریزی شود و بررسی حضور علمی حوزه در این شبکه به معنای علمی حوزوی که بتوانیم علوم اسلامی را منعکس کنیم در این شبکه قابل بررسی است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ساختمان شبکه ولایت جز اولویت ها برای حوزه می باشد خاطرنشان ساخت: توجه به سند راهبردی و برنامه ۵ ساله مورد تسریع قرار گیرد و در سند راهبردی توجه به فضای مجازی و تعامل با صداوسیما مورد اهتمام باشد.
رئیس شبکه جهانی ولایت در ادامه تصریح کرد: تاسیس شبکه ولایت یک فرصت می باشد که با تدبیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد شد که از این ۱۰۰ سال باز تاسیس حوزه علمیه قم، ۱۳ سال را با قدرت در جهت نشر معارف دینی پرداخته است و به جرأت می توان گفت که تنها شبکه ای است که از تمام ظرفیت حوزه های علمیه بهره گرفته است و همچنین در برنامه سازی غیر از وجود هیئت امنا از گروه های علمی و شبکه ساز بهره گرفته می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علوی ابراز داشت: شبکه ولایت همچون دانشگاه از گروههای علمی در جهت تولید محتوا همچون، مهدویت، تاریخ، قرآن و… بهره می‌گیرد و در برنامه سازی از ظرفیت حوزه به تمامه استفاده کرده است البته تمامی برنامه ها باید از فیلتر این گروه های علمی بگذرد. همراهی مردم با دغدغه های نظام و تحقق مبانی دین مبین اسلام از رویکرد های مهم این شبکه جهانی است.
وی در پایان با بیان گزارشی از اهداف پیش رو خاطرنشان ساخت: تشکیل شورای راهبردی از نخبگان حوزه، تدوین سند ۵ ساله، توسعه دو زبان روسی و آذری و برنامه ریزی برای ساختمان شبکه ولایت از جمله اهداف پیش رو است.
لازم به ذکر است در ادامه این دیدار حجج الاسلام والمسلمین ملکی، محی الدین مکارم شیرازی ، اجاق نژاد، محمدی، کوهساری به بیان نکته نظرات خود پرداختند همچنین در پایان در این جلسه حکم ریاست حجت السلام والمسلمین علوی در شبکه ولایت  توسط حجت السلام و المسلمین محی الدین مکارم شیرازی  قرائت و توسط ایت الله اعرافی به وی اعطا گردید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights