×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برپایی مجموعه نمایشگاهی ” چرا با حجاب شدم ” با موضوع سبک زندگی عفیفانه در مزار مقدس شیخان

 

مجموعه نمایشگاهی ” چرا با حجاب شدم” کاری از مرکز افق مزار مقدس شیخان می باشد که به معرفی ۲۰ نفر از بانوان مستبصر شیعه و مسلمان از سراسر جهان که محجبه شده اند؛ پرداخته و دیدگاه این بانوان را در مورد حجاب با  عنوان ” چرا با حجاب شدم ” بیان نموده است.

 

این مجموعه نمایشگاهی «چرا با حجاب شدم» روایتی از عفاف و حجاب از زبان زنان مسلمان غربی، به همت مرکز افق مزار شیخان در این مکان مقدس برپا شده است.

۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ تظاهرات عظیمی از سوی اقشار مختلف مردم نسبت به ممنوعیت حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد انجام شد که به واقعه مسجد گوهرشاد انجامید؛ در آن روز قوای نظامی رضاخانی این تحصن مردمی را به شدت سرکوب کردند و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.
پس از واقعه مسجد گوهرشاد روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.
به همین مناسبت روز ۲۱ تیرماه هر سال به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی با محوریت این موضوع و توسط دستگاه‌های گوناگون اجرایی می‌شود.
سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات کل اوقاف استان‌ها هم بر همین اساس نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنند که از جمله شاخص‌ترین آنها در استان قم، برپایی مجموعه نمایشگاهی «چرا با حجاب شدم» به همت مرکز افق مزار مقدس شیخان است.
محور اصلی این نمایشگاه، سبک زندگی عفیفانه است که با اتکا به الگوهای داخلی و خارجی، مورد بررسی قرار گرفته است.
مجموعه نمایشگاهی «چرا با حجاب شدم» به معرفی ۲۰ نفر از بانوان مستبصر شیعه و مسلمان از سراسر جهان که محجبه شده‌اند پرداخته و دیدگاه این بانوان را در مورد حجاب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.
ماری هانسکی بانوی تازه مسلمان آمریکایی، لیلا حسین زن یهودی تازه مسلمان فرانسوی، جنه الحیدری بانوی شیعه آمریکایی، زینب ترلاک بانوی شیعه ترکیه‌ای، مارگارت مارکوس بانوی مسلمان آمریکایی و مونیکا هانگلسم زن مسلمان نروژی از جمله زنانی هستند که نظرات و دیدگاه‌هایشان در مورد حجاب، در قالب این نمایشگاه ارائه شده است.
حجت‌الاسلام مهدی خویی مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان درباره چرایی و اهمیت برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است، اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.
او می‌افزاید: حجاب و عفاف به عنوان ۲ ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است چناچه زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد.
خویی خاطرنشان کرده است: این نمایشگاه تلاش می‌کند از دریچه‌ای نو، عفاف و حجاب را به زن و دختر ایرانی بنمایاند و اهمیت آن را در ابعاد جهانی مطرح کند چه اینکه گفته‌اند «خوشتر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights