×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فعالیت ۱۰ هزار مبلغ بومی و اعزامی اوقاف طی ۸ ماه نخست امسال

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در دو سال اخیر، بحث حمایت از حوزه‌های علمیه که پیش از این در قالب موقوفات حوزوی صورت می‌گرفت، در دستور کار قرار گرفته زیرا نیاز مبرمی به این مسئله وجود دارد

وی افزود: سازمان اوقاف طرح «اسکان» را با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تدوین و اجرایی کرده است؛ بر این اساس و در تمام استان‌ها، طلاب ساکن در حجره‌ها ماهانه مبالغی دریافت می‌کنند که بناست میزان آن افزایش یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح اسکان جزو اولویت‌های کاری این سازمان و ادارات کل آن در استان‌هاست گفت: بیشترین تعداد طلاب حوزوی در قم حاضر هستند به همین دلیل اداره کل اوقاف قم تلاش بسیاری در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: این اختیار به مدیران کل استانی داده شده تا برای بهبود شرایط زندگی طلاب فعالیت‌های جدیدی داشته باشند.

عادل با اشاره تربیت و اعزام مبلغان روحانی به مناطق مختلف در ایام و مناسبت‌های گوناگون عنوان کرد: هم اکنون ۸۰۰ نفر از مبلغان اعزامی و مستقر در سراسر کشور، ماهانه مبالغی را دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به اهمیت وقف جدید برای حوزه‌های علمیه اشاره و ابراز کرد: دفاتر مشاوره‌ در بقاع متبرکه سراسر کشور مستقر هستند و اولویت‌های وقف از جمله حوزه علمیه، قرآن و عترت، جوانان و پیشرفت علم را به خیراندیشانی که نیت وقف کردن اموالشان را دارند ارائه می‌دهند.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی طرح انتشار موسوعه‌های علمی در مورد ائمه اطهار(ع) را از دوران ریاست بر سازمان تبلیغات آغاز کرده بود و ادامه آن را در سازمان اوقاف پی گرفته است؛ انتظار می‌رود حدود ۳۰ جلد موسوعه تنها در مورد دو نفر از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منتشر شود.

عادل با اشاره به حوزه فعالیت‌های تبلیغی سازمان اوقاف عنوان کرد: اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه حدود ۱۸ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۷ هزار پرونده شامل ۴ هزار پرونده فعال دارد که در هشت مناسبت تبلیغی از جمله نوروز و دهه‌های عزاداری و شادی اهل بیت(ع) به مناطق مختلف اعزام می‌شوند البته از ظرفیت طلاب محصل در استان‌های گوناگون هم استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح ساماندهی مبلغان اوقاف خبر داد و افزود: تاکنون ۲۵۰۰ پرونده تبلیغی تشکیل شده و از ظرفیت مبلغان حاضر در استان‌ها به نحو احسن استفاده میرشود.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا هم فعالیت‌های تبلیغی اوقاف تعطیل نشد گفت: مبلغان جهادی صرفا در حوزه تبلیغ دین فعالیت نمی‌کنند بلکه در دیگر امور از جمله مسائل معیشتی، اجتماعی و فرهنگی هم فعال هستند.

عادل اضافه کرد: ۳۶۴۷ نفر مبلغ از قم و ۶۴۷۳ نفر مبلغ بومی استان‌ها، از ابتدای امسال تاکنون بکار گرفته شده‌اند که ۷۷۰ نفر از آنها در مناطق محروم مستقر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به اهمیت مسئله آموزش در حیطه فعالیت‌های تبلیغی این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت سازمان اوقاف، اشراف کامل مبلغان در زمینه‌های مختلف است به همین دلیل ۳۶۴۹ از ابتدای سال جاری تاکنون در دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی شرکت کرده‌اند.

وی سبک زندگی اسلامی و ایرانی جوانی جمعیت را از جمله موضوعاتی دانست که برای آنها محتوای لازم تولید شده است و گفت: در هماهنگی با آموزش و پرورش، زمینه حضور مبلغان مجرب سازمان اوقاف در مدارس هم فراهم شده است ضمن اینکه در حال مذاکره با دانشگاه‌ها هم هستیم.

گفتنی در این دیدار علاوه بر حجت‌الاسلام عادل، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف استان قم و سرگروه‌های تبلیغی ۳۱ استان حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights