×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ گیاه‌شناسی در قم تأسیس می‌شود

پیام جوادیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵۷۴ پروژه شهری در این سازمان اجرا شده که ۳۲۰ پروژه در حوزه فضای سبز و ۲۵۷ طرح نیز در حوزه سیما و منظر شهری بوده‌است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: به مناسبت هفته درختکاری ۵۰ هزار اصل نهال در بین مردم توزیع خواهد شد و در طرح اقاقیا نیز کاشت درخت در اماکن مذهبی، دانشگاه‌ها، مساجد و امامزادگان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۵۷۴ پروژه شهری در این سازمان اجرا شده که ۳۲۰ پروژه در حوزه فضای سبز و ۲۵۷ طرح نیز در حوزه سیما و منظر شهری بوده‌است.

جوادیان بیان کرد: تمام ظرفیت پساب فضای سبز شهری قم در سرانه‌های جنگلی و پارک‌های حاشیه‌ای شهر استفاده می‌شود و به‌خاطر موازین بهداشتی و نگرانی از وضعیت سلامت عمومی مردم، استفاده از این آب در فضای سبز داخل محدوده شهری ممنوع است.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از خط انتقال پساب تصفیه‌خانه قم با ظرفیت ۴.۵ میلیون مترمکعب از سال‌های آینده شاهد توسعه فضاهای سبز شهری پس از مدتی وقفه در این حوزه باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به توسعه ۳۵۳ هزار مترمربعی فضای سبز جنگلی قم از ابتدای امسال، بیان داشت: یکی از طرح‌های شاخص شهرداری احداث باغ گیاه‌شناسی در مساحت ۱۲۰ هزار مترمربعی در بخشی از بوستان یک‌هزار هکتاری قم است.

جوادیان با بیان اینکه بوستان یک‌هزارهکتاری قم از محدوده باغ پرندگان آغاز و تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران امتداد دارد، گفت: بوستان ۲۰۰ هزار مترمربعی زائر، بوستان ۳۵۰ هزار مترمربعی کوثر و بوستان ۵۴۰ هزار مترمربعی خضر نبی از مهم‌ترین لکه‌های این بوستان بزرگ شهری هستند.

وی همچنین گفت: از سال ۹۵، ۷۸۰ هزار مترمربع باغچه طولی در قم احداث شده‌است و تلاش می‌کنیم قم را پس از هشتاد سال توسعه نامتوازن و نابودی باغات شهری، تبدیل به باغ شهر کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از توزیع ۵۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری در قم نیز خبر داد و تصریح کرد: برنامه روز درختکاری سه شنبه ۱۵ اسفند ماه در بوستان ظهور با حضور شهردار قم و تعدادی از مدیران شهری و استان قم برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰ درصد بودجه امسال شهرداری قم مختص سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری بود، یادآور شد: بودجه امسال این سازمان هشت هزار و ۷۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر رقمی بالایی محسوب می‌شود.

جوادیان گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: این سازمان از ادغام دو سازمان پارک‌ها و زیباسازی شکل گرفته که مأموریت‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights