×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اجرای طرح کاشت هشت میلیون درخت در استان قم

محمد شعاعی روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، به اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح استان اشاره کرد و افزود: توسعه درخت‌کاری در قم مطابق برنامه‌ای مشخص و براساس ظرفیت‌های طبیعی استان صورت می‌گیرد و از گونه‌هایی استفاده خواهیم کرد که بیشترین سازگاری را با آب‌وهوای قم داشته باشند.

وی ادامه داد:همچنین استفاده از این گونه نهال‌ها، نیازمند کمترین سطح مراقبت و نگهداری است و گیاه به دلیل تطبیقی که با محیط طبیعی استان قم دارد،‌ می‌تواند پس از یکی و دو سال حفاظت، به حیات خود در طبیعت ادامه دهد.

شعاعی گفت: در این حوزه در تلاشیم تا با اجرای طرح‌های آبخیزداری، علاوه بر حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش آن، از روان‌ آب‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به بحث محدودیت منابع آبی در قم، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در این استان بیشتر گونه‌های مختص مناطق بیابانی کاشته شود که نیاز به نگهداری آن کمتر باشد و همچنین از این طریق کانون‌های گرد و غبار مهار شود.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و خاک ناشی از گسترش مناطق بیابانی در قم به خصوص در ۶ ماه نخست سال به یک مشکل تبدیل شده‌است، افزود: قم در حاشیه کویر مرکزی است، و با محدودیت منابع آبی روبرست، با قطع حقابه‌های زیست محیطی سهم استان از نظر دسترسی به منابع آبی بسیار محدود شده‌ در حالی که قم با تراکم بالای جمعیت مواجه می‌باشد.

پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده‌است که در همین رابطه برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع نهال به منظور توسعه سطح سبز استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم صورت می‌گیرد.

به مناسبت هفته منابع طبیعی، ۱۰۰ هزار اصله نهال میان قشرهای مختلف مردم و مجموعه‌های خصوصی متقاضی نهال برای ایجاد فضای سبز، توزیع می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights