×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قم در بخش توسعه شبکه فاضلاب جایگاه مناسبی ندارد

حسن بختیاری روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه قم ما، افزود: اکنون ۴۲ درصد از شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب می‌باشد، این در حالی است که میزان پوشش شبکه فاضلاب در کلان‌ شهرها حدود ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه به همین منظور اقدام‌های گسترده‌ای برای توسعه شبکه فاضلاب در شهر قم با تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی در جریان است ابراز امیدواری کرد تا زمینه اتصال واحدهای مسکونی به شبکه فاضلاب به خصوص در مناطق محروم شهر را در آینده نزدیک فراهم شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با گسترش شبکه فاضلاب شهر قم،‌ زمینه استفاده از پساب تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت به خوبی فراهم می‌شود و این موضوع با توجه به کاهش منابع آبی در سال‌های اخیر، راهبرد بسیار مهمی برای مدیریت مصرف آب است.

خاطرنشان می شود؛ وجود شبکه فاضلاب و گسترش آن از جمله عوامل موثر بر مدیریت شهری است و مسئولان محلی همواره تلاش می‌کنند با حمایت دولت‌ها، این موضوع را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند.

در همین رابطه طرح توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر قم به عنوان یکی از مهمترین کلانشرهای کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و در جریان سفر رییس جمهور به استان قم در دی‌ماه سال ۱۴۰۰، یک‌هزار میلیارد تومان در قالب متمم سفر برای توسه شبکه فاضلاب شهر قم تخصیص یافت.

بر اساس نمایه جمعیتی این استان که در اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشر شده‌است طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است که از این‌ بین جمعیت شهری یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول شبکه انتقال آب و یک‌هزار و ۷۰ کیلومتر نیز طول شبکه فاضلاب استان قم است. یک‌هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب قم درمجموع ۱۳۱ هزار نفر مشترک را تحت پوشش قرار داده که ۲۲۴ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود همچنین ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان قم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights