×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی گردشگری سلامت در قم

سید محسن قریشی‌زاده با بیان اینکه استان قم به عنوان یکی از قطب‌های مذهبی و فرهنگی کشور، سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران و گردشگران از داخل و خارج از کشور است ابراز کرد: در کنار این ظرفیت عظیم، قم از پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری سلامت نیز برخوردار است که متأسفانه تاکنون به طور کامل مورد توجه و بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی افزود: جذب گردشگران سلامت می‌تواند به ارزآوری قابل توجهی برای کشور و استان قم منجر شود همچنین توسعه این صنعت، فرصت‌های شغلی جدیدی را در زمینه‌های مختلف درمانی، هتلداری، حمل و نقل و … ایجاد خواهد کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم با بیان اینکه گردشگری سلامت، فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پزشکی کشور به جهانیان است گفت: تبادل دانش و تجارب بین متخصصان داخلی و خارجی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در کشور از دیگر مزایای توسعه گردشگری سلامت در قم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قم از مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهز و تخصصی متعددی برخوردار است که در زمینه‌های مختلف ارائه خدمات می‌کنند همچنین قم مفتخر به حضور پزشکان متخصص و حاذق در رشته‌های مختلف پزشکی است که تجارب و دانش خود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند علاوه بر اینها، قم به دلیل نزدیکی به تهران و سایر استان‌های کشور، موقعیت مکانی مناسبی برای جذب گردشگران سلامت دارد.

قریشی‌زاده با بیان اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی، می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر گردشگران سلامت به قم باشد گفت: در عین حال شاهد چالش‌ها و موانعی پیش روی صنعت گردشگری قم به خصوص در حوزه سلامت هستیم که از آن جمله باید به ضعف در زیرساخت‌های حمل و نقل، هتلداری و اقامت، اشاره کرد، همچنین معرفی ناکافی ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری سلامت به جامعه هدف و عدم بازاریابی علمی و بین‌المللی، در عدم تحقق اهداف عالی گردشگری سلامت در قم موثر بوده‌اند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم در ادامه به راهکارهای توسعه گردشگری سلامت اشاره و ابراز کرد: ایجاد و تجهیز مراکز درمانی و اقامتی مناسب برای گردشگران سلامت، معرفی ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری سلامت از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، ایجاد تسهیلات برای اخذ ویزا برای گردشگران خارجی، ارائه خدمات درمانی با کیفیت و قیمت مناسب به گردشگران سلامت و آموزش زبان‌های خارجی و مهارت‌های مرتبط با گردشگری سلامت به فعالان این حوزه از جمله این راهکارها به شمار می‌روند.

وی افزود: از همه مسئولان و دست اندرکاران تقاضا دارم که برای توسعه گردشگری سلامت در قم اهتمام جدی داشته باشند؛ به یقین این مسئله گامی مهم در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خو

اهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights