×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعتکاف، ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است
هدی سادات چاووشی

سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام اعتکاف را مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب خواند و گفت: اعتکاف مقصد نیست؛ بلکه ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است.

 

سردار کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه‌السلام قم در گفتگویی رسانه‌ای با بیان اینکه به مراسم معنوی و پربرکت اعتکاف از چند زاویه می‌توان نگاه کرد، اظهار کرد: اعتکاف، مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب است. هر انسان مؤمنی در این راه مقدس، نیاز به تجدید قوای روحی و معنوی خود دارد.

 

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه‌السلام قم افزود: موسم اعتکاف، در واقع تمرین کل زندگی و دوران حیات بشری، در چند روز است و ورود به اعتکاف آدابی دارد که از اذان صبح روز اول شروع شده و با اذان مغرب روز آخر پایان می‌یابد. در بین این دو اذان، محدودیت‌هایی برای معتکف ایجاد می‌شود که قلب و روح او را قوت بخشیده و گوهر وجودی‌اش را صیقل می‌دهد. سپری کردن موفقیت‌آمیز این ایام، به انسان نشاط معنوی و احساس رضایت ناشی از بندگی خالصانه و آگاهانه، می‌بخشد.

 

وی با بیان اینکه حیات دنیوی ما هم با تولد آغاز و پس از چند سال با حادثه قطعی مرگ پایان می‌یابد، افزود: در طول این سال‌ها، محدودیت‌ها و بایدهایی در قالب دستورات دینی، بر ما لازم شده است؛ که اگر موفق به انجام صحیح آنها بشویم، پاداش اخروی و رحمت الهی را به دست خواهیم آورد.

 

سردار کبیری‌پور گفت: مراسم معنوی اعتکاف، از جمله بهترین شعائر دینی است که آثار و برکات فوق‌العاده و عظیمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد؛ لذا  گسترش ظرفیت اعتکاف، جزء وظایف هر فرد مؤمن بویژه مسئولین ونیز صاحبان ثروت و مکنت است.

 

وی اضافه  کرد: کمک به فعالان و متولیان مساجد در جهت توسعه‌ اعتکاف، سبب حضور پررنگ‌تر جوانان و نوجوانان در این مراسم باشکوه می‌شود و ان‌شاءالله آن‌ها را در برابر آفات و بلیات آخرالزمانی، محفوظ می‌دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights