×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مددکاری اجتماعی را از مدرسه آغاز کنیم

محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اینکه بایستی دانش‌آموزان را با راه‌کارها در زمینه حل مشکلات آشنا کنیم اظهار کرد:  معاونت پرورشی و آموزشی دو رکن اساسی در آموزش و پرورش است که تجلی‌گاه آن در مدارس است.

 

وی تصریح کرد: مددکاری اجتماعی فرآیندی است که به تدبیر و پی‌گیری نیاز دارد و در این خصوص همه ارکان یک مدرسه، باید دست در دست هم دهند و میدانی برای آن طراحی کنند.

 

امینیان در زمینه مددکاری اجتماعی افزود: مددکاری اجتماعی فرآیندی است که با معلمان، مشاوران، مربیان، روحانی مدرسه، معاونان و مدیران شکل می‌گیرد و با رصد به‌موقع آنان پی‌گیری و خنثی می‌شود.

 

وی گفت: دانش‌آموزان محترم ممکن در شرایط بحرانی و آسیب‌پذیر قرار بگیرند که نیاز به یاری داشته باشند و خودشان نتوانند مشکل را حل کنند یا به تمام ابعاد آن اشراف نداشته باشند. در این میان نقش مددکاران اجتماعی روشن می‌شود.

 

امینیان  مددکاران اجتماعی‌ای که در حین بروز مشکل یا پیشگیری از آن، می‌توان به آنها مراجعه کرد را نام برد و تاکید کرد: دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که باید پیش از آن با راه‌های درمان و مکان‌های مراجعه آشنا شد. در این خصوص خوب است با خط ملی نماد ۱۵۷۰ آشنا شویم و آن را به دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌ها معرفی کنیم تا در لحظه بروز حادثه و قبل از آن، از خدمات مشاوره‌ای این خط مدد بگیریم.

 

وی تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای خط ملی نماد ۱۵۷۰ محدود به دانش‌آموزان نبوده و تمام فرهنگیان عزیز و حتی والدین محترم در شرایط دشوار و بحرانی مانند افسردگی‌ها، اضطراب‌ها و… می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی این خط استفاده کنند.

 

امینیان در پایان افزود: هرچند که در حوزه مددکاری اجتماعیِ مدارس و دانش‌آموزان، از راه‌هایی مانند تماس‌های مشاوره‌ای و مراجعه به مراکز درمانی آموزش و پرورش می‌توان بهره برد؛ اما بهتر است که فرآیند مددکاری اجتماعی در وهله‌ی اول، در همان مدرسه و به مدد مدیران، معلمان و مربیان تشکیل و دنبال شود. در این صورت بایستی از تجربه‌های کادر مدرسه و به‌خصوص مشاوران و روحانیون مدرسه متخصص نهایت استفاده را کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights