×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای مدیریت بحران آب نیازمند هماهنگی فرادستگاهی هستیم/ صنایع باید از پساب استفاده کند نه آب شیرین

 

🔻حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه علنی روز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه ای گفت: وزارت نیرو باید به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی دنیا توجه داشته باشد، زیرا اکنون همانند دوران گذشته نیست که بگوییم میانگین بارندگی در دنیا فلان میزان بوده و در کشور ما نیز این میزان است. در واقع فرمول های گذشته برهم خورده و ستاد حوادث غیرمترقبه جز در موارد وقوع سیل، زلزله و طوفان معنی ندارد.

🔻 رئیس مجمع نمایندگان استان قم :امروزه یا با وضعیت ترسالی مواجهیم که سبب سیل های ویران کننده می شود یا خشکسالی مخرب. لذا آنچه در این گزارش تحقیق و تفحص مورد اهمیت است، بحث هماهنگی فرادستگاهی بین وزارت نیرو، سازمان مراتع و جنگل ها، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در عرصه های مختلف است. اینکه هر دستگاهی بخواهد کار خودش را انجام دهد، عوارض ویرانگر و مخربی به همراه خواهد داشت.

🔻 باید شرایط زیست محیطی، اجتماعی و اقلیمی در تدوین طرح ها لحاظ شود، زیرا وضعیت اجرای آنها در درازمدت قابل تأمل است. به عنوان مثال خشکاندن دریاچه ارومیه یکسری آسیب در پی دارد و احیای آن هزینه های دیگری را برای کشور رقم می زند، لذا منابع و مصارف باید سنجیده شوند.

🔻 نمی شود به موضوع صرفه جویی تاکید داشت، اما هماهنگی با جهاد کشاورزی در نوع استفاده از بذرها و گونه های کشت و آبیاری صورت نگیرد و انتظار داشته باشیم منابع آبی پاسخگو باشد، بنابراین باید آمایش سرزمین رعایت شود زیرا در استان هایی که بحران آب داریم شاهد استقرار صنایع آب بر هستیم.

🔻 وزارت نیرو باید در سیاستگذاری و اموری که نیازمند تصمیم گیری و هماهنگی با دستگاه ها می باشد، به نکات ذکر شده توجه کند، زیرا مردم در آینده با بحران آب مواجه می شوند. صنایع باید از پساب استفاده کنند و متاسفانه گاهی مشاهده می شود از آب شیرین برای صنایع یا فضای سبز استفاده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights