×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به دو روستای استان قم / آب به یک قدمی کرمجگان رسید

مهندس حسن بختیاری با اشاره به عزم وزارت نیرو برای تأمین آب روستاهای کشور در قالب جهاد آب‌رسانی، از برنامه‌ریزی برای آبرسانی به روستاهای بیدهند و کرمجگان خبر داد و گفت: کاهش منابع محلی آب روستای کرمجگان موجب شده تا این روستا به ویژه در فصول گرم سال با مشکلاتی در زمینه تأمین آب مواجه شود.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای کرمجگان و بیدهند در قالب جهاد آبرسانی و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ۳ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ مترمکعب و ساخت یک ایستگاه پمپاژ از اجزای این پروژه بود که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با تأمین اعتبارات لازم پروژه آبرسانی به روستاهای بیدهند و کرمجگان تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: آبرسانی به روستاهای کرمجگان و بیدهند با ظرفیت انتقال ۱۶ لیتر بر ثانیه آب انجام می شود و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

مهندس بختیاری در پایان تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه و همکاری مردم و استفاده صحیح از آب و پرهیز از آبیاری باغات و باغچه‌ها مشکل تأمین آب این روستاها برطرف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights