×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تماشا و بررسی «قاتل بی‌رحم هسه کارسون» در نشست تماشاخانه

به گزارش قم گویا به نقل از حوزه هنری قم – در ابتدای نشست محمدرضا آزاد به تلاش مسعود رایگان برای معرفی نویسندگانی که در جبر صنعت ترجمه ممکن است به ما معرفی نشوند تاکید نمود و با اشاره به جریان‌های چپ در اروپا و مبارزات آنها در مقابل جهان سلطه، هنینیگ مانکل را از جمله آن نویسندگان چپگرا و مبارز دانست که حتی با حضور در کشتی کمک به غزه و زندانی شدن توسط اسرائیلی‌ها، با ابزار هنر و قلم خود این مبارزه را پی گرفته و در این نمایشنامه نگاه او به نظام سلطه عیان است.

 

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی روش نویسنده برای بیان مهمترین معضلات سیاسی و اجتماعی برای تبدیل انسان‌های مظلوم و بی گناه به قاتل‌های بی‌رحم را آن هم درخلال بیان یک قصه فردی و محلی مورد توجه قرار داد و تشریح نمود که چگونه در قالب زیرمتن همه نکات مورد نظر نویسنده منتقل شده‌است.

 

محمدرضا آزاد همچنین درباره دراماتورژی یا تاویل پذیری که یک کارگردان می‌تواند به این متن داشته باشد با حاضران به گفتگو پرداخت و رویکردهای روانشناسانه، سیاسی اجتماعی و یا خانوادگی و تربیتی را در خوانش متن نمایش برشمرد.

 

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی درباره انتخاب جهان فانتزی با نگاهی کودکانه‌تر در کارگردانی و همچنین امکان انتخاب قالب کمدی سیاه و گروتسک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

آزاد در ادامه به طرح کلی اجرا و طراحی صحنه و کاربرد خطوط پل یا راهرو و امکانی که این صحنه در ایجاد فضاهای مختلف نمایشنامه ایجاد می‌شود، نکاتی را مطرح نمود.

 

بازی فانتزی کودکانه و ایجاد کاراکترهای مختلف توسط بازیگران از مباحثی دیگر بود که با حاضران در جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

 

نشست‌های تماشاخانه دو هفته یکبار به همت باشگاه تئاتر حوزه هنری استان قم در پلاتوماه برگزار می‌شود.

#تماشاخانه

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights