×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خبر داد: پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه تونل غدیر قم/تلاش برای بهره‌برداری در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه ادامه تونل غدیر اظهار داشت: پروژه ادامه تونل غدیر و شهید اوسطی در فاز ۵ عماریاسر ازنظر اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این پروژه نیز معارضات تأسیساتی سنگینی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برق ۶۳ ولت اشاره کرد که باتوجه به اینکه امکان جابجایی نداشت، حفظ‌شده است.

وی از فیبر مخابرات و لوله آب به‌عنوان دیگر تأسیسات مهم و معارض اقدامات عمرانی در این پروژه یاد کرد و گفت: به دلیل نزدیکی به حرم مطهر و نیاز پارکینگی، پارکینگ زیرسطحی نیز برای این پروژه درنظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ جای پارک در این پارکینگ زیرسطحی درنظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: خاک‌برداری‌های این پروژه از بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت دارد، اذعان کرد: در ادامه پروژه نیازمند ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۲ هزار مترمربع جداره‌سازی هستیم.

بخشی با تأکید بر اینکه عرض تونل غدیر متغیر بوده و از ۲۰ متر تا ۴۴ متر ادامه دارد، مطرح کرد: برای عرشه این پروژه ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام‌شده است و در حال دیواره‌سازی پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه تونل غدیر یک پروژه کشوری محسوب می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی بر این است که این پروژه در ۶ ماه نخست سال به افتتاح برسد.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه تکمیل‌کننده فاز ۵ عمار یاسر است، اضافه کرد: ادامه این پروژه نیازمند تملک‌ها بوده که خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه نیز وجود داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights