×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روحانیون می‌توانند وضعیت پرتنش جامعه را اصلاح کنند/ قوه قضائیه از سازمان‌های داوری حمایت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی صبح امروز پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه در نخستین همایش تخصصی امامان صلح و سازش کشور که در سالن جلسات هتل محبین اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: عوامل مختلفی بر اخلاق و ایجاد تنش اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه باید تمام این عوامل را بشناسیم، مطرح کرد: اگر در شناسایی این عوامل موفق باشیم بهتر می‌توانیم در مسیر پیشگیری اقدام کنیم.
معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه متاسفانه وضعیت اخلاقی جامعه یک وضعیت پرتنش است، عنوان کرد: انتظار داریم روحانیون که درمان‌گران روح هستند این وضعیت را درمان کنند.
وی ادامه داد: در این مسیر می‌توانیم از تجربیات گذشته، متون دینی، اصول روانشناسی و … استفاده کنیم.
صادقی با اشاره به اینکه باید از روش‌های موجود در راستای توانمندی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بیش‌تر مشکلات خانواده به بنیاد فکری اشتباهی که در زندگی‌ها حاکم است، باز می‌گردد و تا زمانی که این تغییر دیدگاه به وجود نیاید چیزی درست نخواهد شد.
وی اضافه کرد: در عشق حقیقی شاهد ازخود گذشتگی برای خوشحال کردن فرد مقابل خواهیم بود ولی در شرایط فعلی شاهد خودخواهی در عشق هستیم که مشکلات متعددی به وجود خواهد آورد.
معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه باید تلاش کنیم در مسیر داوری دچار آفت و آسیب نشویم، تصریح کرد: یکی از این آسیب‌ها که باید مراقب آن باشیم، طمع‌های دنیوی است چراکه در این مسیر افرادی برای رسیدن به هدفشان به دنبال رشوه دادن نیز هستند.
وی افزود: در کنار کار داوری باید تجربه نگاری هم انجام شود تا این گنجینه‌های ارزشنمد برای دیگران نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
صادقی با اشاره به اینکه خوشبختانه پایه‌گذاری‌های خوبی درحال انجام شود، یادآور شد: زحمت‌های بسیاری در این راستا کشیده شده است و ما تمام تلاش خودمان را برای حمایت از این حرکت به کار خواهیم گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights