×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست ادبی آشنایی با آثار جلال آل احمد برگزار شد

در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از بانوان عضو کتابخانه عمومی امام صادق (ع) برگزار شد، علاقه بندها به معرفی کلی جلال آل احمد و آشنایی مختصر با زندگی نامه این نویسنده پرداخت. سپس داستان کوتاه «بچه مردم» خوانده شد و حاضران در جلسه پیرامون آن بحث و گفتگو کردند.
در ادامه، مهری سادات علاقه بندها، فعال فرهنگی، بخش ابتدایی داستان سمنوپزان نوشته جلال آل احمد قرائت کرده و از حاضران در نشست خواست تا پایان داستان را از نگاه خود روایت کنند.
علاقه بندها در ادامه با اشاره به آثار جلال آل احمد گفت: ساده نویسی، استفاده از فرهنگ عامه و نزدیک شدن ادبیات داستانی به زندگی مردم کوچه و بازار از مهم ترین ویژگی های نوشته های جلال است.
وی افزود: در داستان بچه مردم، شخصیت زن بسیار باورپذیر بوده و احساسات زنانه و فضای فرهنگی سیاسی جامعه آن موقع بسیار عالی به تصویر کشیده شده است؛ همچنین علیرغم اینکه نویسنده مرد بوده، توجه به این همه جزئیات زنانه، هنر بزرگی محسوب می شود.
گفتنی است که سلسله نشست های ادبی آشنایی با نویسندگان و آثار ادبی ایرانی با هدف آشنایی با نویسندگان جریان ساز در تاریخ و ادبیات ایران و افزایش مراجعه و خوانش متون فارسی برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights