×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری ۳۰ جلسه با بیش از ۱۷۰ مصوبه در قالب سه کمیسیون کاری/بررسی ۳۴۸ پرونده در کمیسیون ماده ۹۹

عباس صادقیان مدیرکل دفتر فنی استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری قم، با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیته فنی ذیل آن، اظهار کرد: شورای هماهنگی ترافیک استان ۵ جلسه با ۵۰ مصوبه و کمیته فنی آن ۶ جلسه با ۱۰۰ مصوبه داشته است.

وی با اشاره به اهم مصوبات این جلسات، مطرح کرد: بررسی وضعیت تصادفات و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر قم، اجرای طرح کنترل هوشمند خودروهای فاقد معاینه فنی، جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه حدفاصل بلوار امین تا جمکران و تهیه طرح جایگزین و بررسی طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم با هدف برنامه‌ریزی جهت ساماندهی ترافیک و حمل‌ونقل درون شهر بخشی از این مصوبات هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم ادامه داد: همچنین از دیگر مصوبات مهم می‌توان به طرح کنترل خودروها و موتورسواران در محدوده شهر با هدف جلوگیری از حرکات نمایشی در معابر شهری، نصب دوربین‌های نظارتی و پلاک‌خوان جهت شناسایی رانندگان پرخطر و ثبت تخلف و اتصال به اجرائیات راهور ناجا برای اعمال قانون، اقدامات ترافیکی برای سال تحصیلی جدید و برنامه سرویس مدارس، نصب چراغ‌های زمان‌بندی هوشمند در تقاطعات شهری، خط‌کشی طولی و عرضی معابر و کانال‌های عابر پیاده در محدوده مدارس و نصب چندین دستگاه پل عابر پیاده در خیابان‌های سطح شهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۴ جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان برگزار و ۷۰ مصوبه داشته است، عنوان کرد: کمیته فنی این کمیسیون نیز ۱۰ جلسه با ۱۲۰ مصوبه داشته است.

صادقیان با اشاره به مصوبات مهم این کمیسیون، خاطرنشان کرد: بررسی علل وقوع تصادفات در جاده‌های استان و اصلاح هندسی تقاطع حادثه‌خیز روکش آسفالت و خط‌کشی جاده‌های استان، ساماندهی ورودی و خروجی‌های مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استان و تأمین روشنایی محل‌های حادثه‌خیز و گردنه‌های برف‌گیر استان بخشی از این مصوبات هستند.

وی از مصوبه شروع پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح در جاده سلفچگان تقاطع جاده تفرش یاد کرد و گفت: شروع پروژه چهار خطه کردن جاده پردیسان-ورجان، اقدامات اصلاحی در آزادراه قم-گرمسار از قبیل حفر کانال برای جلوگیری از ورود شترها به جاده و پیگیری امکان برقراری ارتباط تلفنی در تمام مسیر جاده قم-گرمسار از دیگر مصوبات مهم جلسات کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با بیان اینکه ۵ جلسه با ۵۰ مصوبه با عنوان کمیته ذیل ستاد تسهیلات زائرین برگزارشده است، خاطرنشان کرد: اقدامات ترافیکی برای تعطیلات نوروزی، مراسم ۱۴و۱۵ خردادماه، شب‌های قدر در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، اعیاد فطر و غدیر، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اقدامات ترافیکی برای مراسم ۲۸ صفر از مهم‌ترین دستور جلسات این کمیسیون بوده است.

وی جلسات کمیسیون ماده ۹۹ را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: طی یک سال گذشته ۳۰ جلسه کمیسیون برگزار و ۳۴۸ پرونده در این جلسات موردبررسی قرار گرفت.

صادقیان یادآور شد: این پرونده‌ها شامل ۲۸ حکم قلع بنا و مابقی ابقا و جریمه به مبلغ بیش از ۷۶ میلیارد ریال بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights