×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
ضرورت افزایش تعاملات اقتصادی با برزیل در بخش کشاورزی و صادرات فرش

سید محمدتقی شاهچراغی امروز در دیدار با  لودمار گونسالوس دی آگیارنتو سفیر برزیل در ایران، با اشاره به اینکه قم مرکز فکری و نرم‌افزاری انقلاب اسلامی است، گفت: اسلامی که در قم ترویج می شود اسلام اصیل و تفاوت های اساسی با اسلام افراطی و سلفی دارد.

وی افزود: بسیاری از بزرگان دینی در قم حضور دارندو همواره در تلاش هستند تا با اندیشمندان سایر ادیان تعامل ایجاد کنند.

استاندار قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر برقراری ارتباط و تعامل با سایر کشورها تاکید دارد، گفت: پس از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف و به ویژه علوم نانو، تکنولوژی و … شاهد رشد و پیشرفت‌های چشم‌گیر بوده‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور برزیل استفاده کنیم، تصریح کرد: در دولت سیزدهم باور ما بر این است هرچه ارتباط ما با سایر کشورها بیش‌تر باشد، منافع بیش‌تری نصیب هر دو کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه فرش دستباف، سوهان و عقیق انگشتر از صنایع مشهور قم هستند، افزود:  امیدواریم ارتباطات بین دو کشور افزایش پیدا کند و این تعاملات می‌تواند در حوزه‌های مختلف و به ویژه در مسائل اقتصادی انجام شود.

سفیر برزیل در تهران هم در این دیدار با تاکید بر عدم استقبال دولت برزیل از تحریم‌ها بدلیل آسیب زدن به مردم گفت: با وجود تحریم‌ها ایران توانسته پیشرفت خوبی در حوزه فناوری نانو داشته باشد.

لودمار گونسالوس دی آگیارنتو با اشاره به ظرفیتهای اتاق بازرگانی ایران و برزیل بر ضرورت بیشتر معرفی توانمندی های ایران به دنیا تاکید کرد و افزود: ما می توانیم از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنیم و شما هم می‌توانید از ظرفیت این اتاق برای صادرات فرش دستباف استفاده کنید.

وی افزود: سال آینده جشن ۱۲۰ سالگی ارتباط ایران و برزیل را با همکاری سفیر ایران در برزیل برگزار خواهیم کرد که ظرفیت بسیار مطلوبی برای معرفی منابع و فرهنگ دو کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights